svangerskapsforgiftning

x1x*Ammeliten*

Gift med forumet
Har sneket til meg en pc her.

Dere som har hatt dette,hva var blodtrykket før babyen måtte ut?

Blodtrykket bare stiger her og er nå 190/90[8|]Vet ikke hva det betyr jeg.(er innlagt for svangerskapsforgiftning)
 
krysser fingrene for at blodtrykket ditt synker igjen og at babyen får være der inne en stundt til! lykke til!![:)]
når undertrykket er opp mot hundre eller over begynner dem vel å vurdere.. ?
 
Blir dem tatt med keisersnitt om svangerskapsforgiftning er grunnlaget?

De sier ikke noe[:(]
 
ORIGINAL: GuttasMamma!

Blir dem tatt med keisersnitt om svangerskapsforgiftning er grunnlaget?

De sier ikke noe[:(]

venninna mi ble satt igang, men ho var ved termin. vet ikke hvordan rutinene er ved sånt, dessverre. håper du får noen info snart[:)]
 
jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg må ta ks..seriøst[:(]
 
ORIGINAL: GuttasMamma!

jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg må ta ks..seriøst[:(]

huff.. nå kommer jeg bare til å tenke på deg ikveld/natt. har historien din friskt i minnet[&o] krysser virkelig fingrene for deg altså!!
 
På det høyeste var blodtrykket mitt på 190/115. Men ble ikke satt i gang før det var utslag på blodprøver o.l.
Urinprøven viste 1+ på protein, jeg hadde 2 på ødem og ingen andre symptomer, men blodverdiene mine begynte å forandre seg og da var det bare å sette i gang.
 
Håper det går bra med deg, og at lillebror i magen får være litt til. Heldigvis at du er så langt på vei da, at oddsen er så god om han må ut nå.
Kjedelig at du skulle få SF igjen, spesielt nå som du har L å tenke på hjemme!
 
sender deg en god klem, og håper alt går bra!
 
ORIGINAL: Lalle88

ORIGINAL: GuttasMamma!

jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg må ta ks..seriøst[:(]


Det tenkte jeg også! Var LIVREDD, hadde angst for det hele svangerskapet og tenkte hele tiden "enn om de må skjære i meg? Hva kan skje?"

Men da jeg kom på operasjonsborde gikk det så flott! Ingenting å være redd for. Mange som passe på og er der for deg.

Men får håpe blodtrykket går litt ned så lillen i magen får være der litt til [:)]


Hun har en veldig kjip keisersnittopplevelse fra før..[&o]
 
ORIGINAL: Mikke

ORIGINAL: GuttasMamma!

Blir dem tatt med keisersnitt om svangerskapsforgiftning er grunnlaget?

De sier ikke noe[:(]


Jeg var 33+5 da jeg ble lagt inn og var 35+1 når storebror ble født

På dag 34+6 bestemte de seg for at han måtte ut og hadde et møte på hvordan de skulle ta han ut. Det er veldig vanskelig å føde så tidlig. Men de bestemte seg likevell for å sette meg igang for å prøve en vaginal fødsel. Det gikk ikke og han måtte taes med KS. Så da ble det haste-ks. Det er jo litt mer stress akuratt der og da, men jeg er likevell glad for at de prøvde.

Grunnen til at du ikke får vite noe er nok fordi ingenting er bestemt. Du blir vurdert hele tiden og utifra resultatene du gir. Besluttningen om å ta ut ungen kan komme i full fart eller de planlegger at om etpar dager så tar de han.

Føler med deg nå. Det er kjempestress å ligge slik å ikke vite. Men det er godt du er på sykehus. De passer på deg og de ønsker at ungen skal være der inne så lenge han har det best der inne. For hver dag lengre du går er det kjempebra. Men den dagen han ikke har det bra lengre så tar de han ut.

(jeg ønsket heller ikke ks første gang, og ble nok litt redd da storebror skulle ut, men jeg fikk narkose. Trist å sove når han kom til verden, men er likevell glad for det.. Ta deg en prat om dette med noen av jordmødrene der oppe. De vet hva de snakker om.)

tror det var sånn at ho ikke tåler narkose..[&o]
 
ORIGINAL: GuttasMamma!

Blir dem tatt med keisersnitt om svangerskapsforgiftning er grunnlaget?

De sier ikke noe[:(]

hvor er du lagt inn da? jeg lå sånn som deg på ahus.. tror blodtrykket mitt var på 175/105.. hvis det ikke var litt høyere.. de tar blodprøver hele tiden og vurderer situasjonen hele tiden. jeg var i uke 37, og de ville helst vente til jeg var i 38.. du kan jo prøve å spørre litt, er veldig kjedelig og frustrerende og man blir jo redd.. jeg fikk føde selv da. god bedring! godt du er på sykehus ihvertfall!
 
ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: GuttasMamma!

Blir dem tatt med keisersnitt om svangerskapsforgiftning er grunnlaget?

De sier ikke noe[:(]


Nei.. Du blir nok satt i gang om de vurderer det til nødvendig. Da med foleykateter, tabletter, drypp og hele den greia der.. KS er noe de unngår så sant de kan.. For min del endte det i akutt ks da svangerskapsforgiftningen gikk over i dødlig eklampsi..

 
Det spørs vel hvor nærme termin man er, og hvor kritisk det blir da.. Når det er 7 uker igjen til termindato, er man som regel ikke moden nok til å induseres, og er det kritisk, så vil det ta for lang tid med en sånn prosess..
 
Ikke alle sykehus som setter i gang med de prosedyrer du nevner over heller.. Jeg ble sendt rett på pillekur, fikk verken kateter eller drypp.
 
har 3 på prot og 4 på ødem.føler meg som en vannballong.
 
jeg hadde 180/120, men de fikk det ned med medisiner i noen uker..var innlagt hele tiden til jeg ble satt igang 4 uker før tiden..
 
ORIGINAL: *hemlis_i_magen*

ORIGINAL: GuttasMamma!

Blir dem tatt med keisersnitt om svangerskapsforgiftning er grunnlaget?

De sier ikke noe[:(]

hvor er du lagt inn da? jeg lå sånn som deg på ahus.. tror blodtrykket mitt var på 175/105.. hvis det ikke var litt høyere.. de tar blodprøver hele tiden og vurderer situasjonen hele tiden. jeg var i uke 37, og de ville helst vente til jeg var i 38.. du kan jo prøve å spørre litt, er veldig kjedelig og frustrerende og man blir jo redd.. jeg fikk føde selv da. god bedring! godt du er på sykehus ihvertfall!


tønsberg sykehus er jeg på nå.fortsatt ikke fått vite mere.Håper jeg kan hjem snart.
 
Back
Topp