Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
hei.
jeg hadde svangerskapsforgiftning i begge svangerskapene.
oppdaget det ved at jeg plutselig gikk fort opp i vekt og fikk masse vann i kroppen, men ellers hadde jeg ikke noen symptomer overhodet..
gikk til legen og ble lagt inn med ekstremt høyt blodtrykk og forløsning dagen etter med nr 1.
blodtrykket var 220/160 og jeg merket ingenting, men de sier at hvis man får vondt i hodet, flimmer for øynene, trykk i brystkassen skal man kontakte lege omgående..
Ja jeg har begynt å lure. Jeg har vanligvis aldri vondt i hode omtrent, mens idag har jeg klaga på det siden morran. Hodepinen har vært helt anderledes enn jeg har kjent før. Ikke samme vondten for å si det sånn, men veldig vondt. Jeg ser ikke klart, litt "febersyn" egentlig, og jeg er veldig slapp. Er jo ikke sikker at det er noe da, men...
Sist jeg var hos jm var for 10 dager siden, da hadde jeg protein i urina, men hun sa da at det var for lite til å bry seg om. Men det kan vel kanskje være noe. Eller? Redd for å virke helt hysterisk om jeg ringer legevakta, men....
Jeg hadde høyt blodtrykk og økende vann i kroppen. Hodepinen var grusom, jeg så stjerner. Dersom du er engstelig så ta kontakt med lege/føden for sjekk! Jeg hadde og proteiner i urinen.
Jeg hovnet volsomt opp i anklene i løpet av noen timer. Var veldi sliten men føle meg ellers bra. Men for til lege bare for å være sikker hadde høyt blodtrykk og protein i urinen på over 3+. Ble lagt inn med en gang på sykehuse. Det var i uke 25 ble veldi mye værre i løpet av dagen som gikk selv om jeg følte meg fin viste blodprøven noe annet. Men ble litt bedre, og ble liggende på sykehuse til uke31 da måtte de ta henne. Tisset veldi litt de ti uken. fikk hodepine etter hvert og så stjerner. protein i urinen var over 10 da de tok henne.
Håper du ikke har det men om du bare hadde litt utslag på protein har nok jordmor rett i at du ikke skla bekymre deg [:)]