Svangerskapsforgiftning?

AngeLine

Gift med forumet
Bare lurte på om det er noen her inne som har hatt det? Evt hvordan oppdaga dere at dere hadde det? Sikkert bare jeg som er litt hysterisk nå, men har hatt siinsykt med hjerteklapp, hovna opp og div de siste dagene... er litt ekkelt da.. [8|]

sånn har jeg oxo det..er kjempe plaget med hjerteklapp,og blir veeeldig fort sliten... og jeg også har tenkt på sv.forgiftning.[:o] men jeg har ikke noe peiling på det.
håper det ordner seg for deg...
klem

Takk takk, skal til legen i morgen da... får høre hva hun sier...[8|]

Jeg hadde SF og jordmor oppdaget det i uke 33. De startet med høyt blodtrykk og protein i urinen, etterhvert fikk jeg flimring foran øynene og smerter helt øverst i magen. Var innlagt i uke 34 på sykehuset og frem til uke 36 gikk jeg hver dag til kontroll. Da jeg var 36+0 turte de ikke at jeg skulle gå lengere og de startet da fødselen.

Fikk du føde normalt? Eller ble det keisersnitt?

Jeg fikk føde normalt, de vurderte keisersnitt. Er glad det ble vanlig fødsel.

Er så mye jeg lurer på nå... glad det er i morgen vi skal til legen..[:)]

De oppdaget sv.f. på meg på min kontroll i uke 38..Jeg ble umiddelbart innlagt på fødeavd. Ett døgn etter jeg ble innlagt valgte de å sette meg i gang. Fødte normalt og alt gikk bare godt!

Takk Lisemor84, det trengte jeg å høre nå! [:D]

[:)] Håper du ikke har det da! Godt du skal på kontroll slik at du får sjekket det. Hvis ikke ville jeg rådet deg til å ringe jordmora..for sv.f er ikke noe å tulle med. Lykke til da! Skal krysse fingrene for deg[;)]

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning begge ganger. Det oppdages med høyt blodtrykk og proteiner i urin. Første gangen ble det vel oppdaget ca i uke 33. Ble lagt inn på sykehuset i uke 35 og de prøvde å sette det igang en ukes tid etter det. Men det gikk ikke så det ble keisersnitt. Den gangen gikk jeg nok for lenge, for jeg fikk hjertesvikt og vann i lungene etter fødselen. Andre gangen ble det oppdaget ca uke 30. Da ble jeg lagt inn igjen å fikk modnings sprøyter. Hun ble tatt med keisersnitt i uke 32 1/2.
Dengangen gikk det helt fint. Hun veide 2100g og var 45 cm. Aldri ligget i kuvøse og har adri hatt noe slags problemer pga dette.
Håper du finner ut hva det er da. Krysser fingre for det at det ikke er SF

Lykketil

Tusen takk nok en gang... Gleder meg litt til legetimen i morgen, siden det har vært litt "rart" de siste dagene, men det er sikkert ingenting.. greit å få det sjekka da.. [;)]

Ville bare si lykke til imorra, jeg!!! Håper du ikke har svangerskapsforgiftning!!!

Hvor stor var hun? Enn det barnet du fødte etter 32 1\2 uke? hmmm [8|]

Så det nå.. hehe... Tusen takk jenter! [:)]

Back
Topp