Svangerskapsforgiftning

Lille92

Forelsket i forumet
Noen som har hatt det tidligere? Hva slags symptomer hadde dere? Når dro dere til legen for å få sjekket for det?

Da jeg var på ultralyd så nevnte jeg at jeg ofte hadde hodepine, og hun sa at hvis jeg ble kvalm samtidig så burde jeg dra å få undersøkt det. Jeg har nå hatt hodepine i to dager, og er litt småkvalm. Jeg tenkte å vente lengst mulig før jeg dro til legen, for som oftest går det over snart, muligens imorgen. Men når man har svangerskapsforgiftning, har man vondt i hode og er kvalm konstant?

Jeg gikk med det de siste ukene av svangerskapet sist. Hadde hatt høyt blodtrykk og hodepine gjennom hele svangerskapet men begge ble betydelig verre de siste ukene. Fikk også mye vann i kroppen ( hadde problemer med å holde bestikket :p ) pluss utslag på urinprøve. Ellers få symptomer. Hadde en mild form og fikk god oppfølging hver 3 dag hos jordmor.

Hei!
Jeg hadde svangerskapsforgiftning i begge mine tidligere svangerskap... Jeg merket ikke så mye til det selv om jeg hadde skyhøyt blodtrykk, jordmor sjekket det med 3 forskjellige aparater før jeg ble innlagt. Jeg fikk proteiner i urinen og masse vann i kroppen. Det jeg merket det på var at babyen ble helt rolig i magen noe han overhodet ikke hadde vært tidligere i svangerskapet. Fikk beskjed om å komme opp slik at de fikk sjekket, kom ikke ut fra sykehuset igjen før han ble født. Med nummer to hadde jeg tett oppfølging og mot slutten av svangerskapet kom de samme symptomene....
Jeg hadde tatt en tur til legen, husk å ta med urinprøve

Da har jeg vært hos legen, ingen sv.skaps.forgiftning, men det var litt forhøyet hvite blodceller i urinen..blodtrykket var flott :)

Jeg fikk svangerskapsforgiftning siste ukene i svangerskapet med sønnen. Hadde hatt litt ødemer og litt protein i urin. Senere hadde blodtrykket økt og det var mer protein i urin, da ble jeg lagt inn..

Sliter og med mye hodepine og legen undrtsøkte meg og sjekket blodtrykk, alt var fint, så er nok bare stress pga eksamen og alt :-) han sa og at det var litt for tidlig å tenke på svangerskapsforgiftning enda, men han ville ha meg på ny kontroll hver mnd fra uke 25 vis smerten ikke forsvant. Er godt og voite man blir tatt vare på og tatt seriøst ❤

Back
Topp