Svangerskapsforgiftning

stiina

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Noen som har hatt svangerskapsforgiftning i et tidligere svangerskap?
Hadde det med nr 1, og lurer litt på hvordan oppfølging man får i neste svangerskap..?

Jeg hadde det. Men de fant det ikke ut før fødsel fordi ingen trodde på meg. Håper på bedre oppfølgning nå :)

Hadde det med nr 1. Jeg fikk ikke noe ekstra oppfølging med nr 2, men bestilte meg time privat for å snakke om risikoen for å få det igjen. Opplevde at fastlegen ikke kunne så mye om det. Fikk vite at det var lite sannsynlighet for å få det igjen da jeg fikk svangerskapsforgiftning sent. Husker ikke hvilken uke som ble sagt, men hvis man fikk det veldig tidlig var sjansene for å få det igjen større. Jeg hadde også blodtrykksmåler hjemme sånn at jeg fikk fulgt med litt hjemme :)

Jeg begynte å vise symptomer fra ca uke 27-28, og ble lagt inn i uke 37 med moderat til sterk grad av sf.

Fikk det med nr1, får ikke noe ekstra denne gang - men! Har bytta jordmor og er obs selv denne gang. De sier somregel at det ikke er større sjans å få det med nr to selv om du fikk det førstegang. Tvitvi

Jeg hadde det. Men de fant det ikke ut før fødsel fordi ingen trodde på meg. Håper på bedre oppfølgning nå :)

akkurat det samme med meg, så det da gutten kom til og var inntørket, men var inne til sjekk en uke før pga opphovning og blt.. men ble ikke gjort noe..

Takk for svar Fikk inntrykk av at fastlegen min heller ikke kunne så mye om dette, men skulle få ekstra oppfølging etter uke 22 så bekymringene skulle bli mindre

Takk for svar:) Fikk inntrykk av at fastlegen min heller ikke kunne så mye om dette, men skulle få ekstra oppfølging etter uke 22 så bekymringene skulle bli mindre :))

akkurat det samme med meg, så det da gutten kom til og var inntørket, men var inne til sjekk en uke før pga opphovning og blt.. men ble ikke gjort noe..
Jeg lakk i tillegg fostervann i 2 uker og når jeg var pp sjekk på føden sier han at jeg har masse vann. Føder 4 dager senere og det er såvidt vann som kommer ut. Eller det var bittelitt vann blanda med masse bæsj :( Lønner seg og høre på mammaen!

Back
Topp