Svangerskapsforgiftning?

mammaforførstegang0915

Betatt av forumet
Var på 32 uker kontroll hos fastlegen i går. Har vært i kjempe form, bortsett fra en vond rygg hele svangerskapet, å føler meg forsatt i god form. Men urinprøven viste 2 + på protein,1 + hvite blodlegemer,og bt var forhøyet, var tilbake i stad for kontroll, protein da på 1+ og hvite blodlegemer på 1+. Å bt ennå høyere i dag enn i går. Mamma og mormor hadde svangerskapsforgiftning i 1 av 3 svangerskap.
I morgen skal jeg på føden for sjekk, kjenner jeg er veldig stressa og redd for lillegull i.magen. Flere med samme problem? Evt fra tidligere svangerskap?

Har ikke samme problem, men du får prøve å ikke stresse deg opp (det øker bare bt enda mer) og tenke at det er bra det ble oppdaget tidlig, at du får god oppfølging, og OM det skulle være sv.forgiftning så kan det hos mange stagnere en god stund (under overvåkning) før tiltak må gjøres. Og dersom du, i aller verste fall, skulle bli veldig dårlig på kort tid, så er babyen din såpass stor nå at den vil klare seg fint :) Lykke til!

Masse lykke til med kontroll på føden. Hva var blodtrykket ditt på? De tar godt vare på og følger godt opp når det er snakk om mulig svangerskapsforgiftning. Så slapp av og ikke bli stresset. Alt kommer til å gå veldig bra. Jeg hadde forhøyet blodtrykk i forrige sv.skap og spor av proteiner. Blodtrykket økte og økte men proteiner i urinen utviklet seg ikke. Ble godt fulgt opp med kontroller på føden og fikk etterhvert blodtrykksmedisiner som holdt blodtrykket på stabilt høyt nivå. Alt gikk veldig fint. Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at det ikke utvikler seg til noe mer hos deg!

Tusen takk for gode ønsker:-) prøver så godt jeg kan å ikke tenke annet enn positive tanker.Ja vi skal være glade for at vi bor i Norge med så god oppfølging på svangerskap:-) i går var bt 140/90 i dag 140/110. Ellers i svangerskapet har det ligger fint på 115/75

Du vil uansett få oppfølging nå, så bare prøv å slappe av :)

Jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning på slutten forrige svangerskap, det gikk helt fint, hadde ingen problemer, og merket ikke noe til det selv, utenom masse vann i kroppen.

Lykke til! :)

Det går bra, var innlagt på Kongsvinger fra i går, til i dag å så overflytta ahus. Siden jeg ikke er lengre enn uke 32. Å de er mer spesialiserte her. Føler meg i god form
,men kan jo ha noe med at jeg har begynt på blodtrykkssenkende x3. Babyen ser ut til å ha det bra tross omstendighetene å det er viktigst<3

Det går bra, var innlagt på Kongsvinger fra i går, til i dag å så overflytta ahus. Siden jeg ikke er lengre enn uke 32. Å de er mer spesialiserte her. Føler meg i god form
,men kan jo ha noe med at jeg har begynt på blodtrykkssenkende x3. Babyen ser ut til å ha det bra tross omstendighetene å det er viktigst<3
Godt å høre at det går bra og at du blir tatt godt vare på. Og veldig bra at babyen har det bra, som du sier så er jo det det viktigste. Får håpe babyen får bli i magen en stund til. Krysser fingrene for at blodtrykksmedisinene hjelper. Vet du om du må bli på sykehuset eller om du kan få dra hjem etterhvert hvis medisiner hjelper? Fortsatt god bedring og lykke til :)

Godt å høre at det går bra og at du blir tatt godt vare på. Og veldig bra at babyen har det bra, som du sier så er jo det det viktigste. Får håpe babyen får bli i magen en stund til. Krysser fingrene for at blodtrykksmedisinene hjelper. Vet du om du må bli på sykehuset eller om du kan få dra hjem etterhvert hvis medisiner hjelper? Fortsatt god bedring og lykke til :)

Tusen takk for oppmuntrende ord :-D satser på det. De snakket om at jeg måtte belage meg på å bli en god stund, men håper jo på at jeg kan få komme hjem noen turer på perm iallefall hvis det stabiliseres.Snille foreldre og svigerforeldre har tilbudt seg å vaske hus og klær og lage middag til samboern min mens jeg er borte :-) de vet tydeligvis hvem som ordner hjemme hehe

Tusen takk for oppmuntrende ord :-D satser på det. De snakket om at jeg måtte belage meg på å bli en god stund, men håper jo på at jeg kan få komme hjem noen turer på perm iallefall hvis det stabiliseres.Snille foreldre og svigerforeldre har tilbudt seg å vaske hus og klær og lage middag til samboern min mens jeg er borte :-) de vet tydeligvis hvem som ordner hjemme hehe
Krysser fingrene for at du får komme litt hjem innimellom. Sykehus er jo ikke det mest spennende stedet. Men godt å vite at man er i trygge hender. Bra dere har god og støttende familie som stiller opp. Det hjelper! Du får oppdatere her om det skjer noe nytt. Krysser fingrene for deg :)

Uff, det hørtes ikke kjekt ut nei. Krysser fingrene for at babyen din kan bli i magen en god stund til. Masse lykke til! :)

Hmm..blodtrykket mitt var 135/96 i dag (140/80 for 2 uker siden), men ingen protein i urinen, væske i kroppen eller hodepine.. Ble ikke nevnt noe om blodtrykksmedisiner i alle fall. Hun var egentlig veldig fornøyd med hele undersøkelsen.. Ser jo at jeg nærmer meg ditt blodtrykk nå, blir nesten litt bekymret.

Jaja, skal til tilvekstkontroll til torsdag, så da tar de ny urinprøve + blodtrykk, får vel beskjed om det er noe forhåpentligvis.

Håper det går bra med deg, og at lille får være i magen lenge enda.

Hmm..blodtrykket mitt var 135/96 i dag (140/80 for 2 uker siden), men ingen protein i urinen, væske i kroppen eller hodepine.. Ble ikke nevnt noe om blodtrykksmedisiner i alle fall. Hun var egentlig veldig fornøyd med hele undersøkelsen.. Ser jo at jeg nærmer meg ditt blodtrykk nå, blir nesten litt bekymret.

Jaja, skal til tilvekstkontroll til torsdag, så da tar de ny urinprøve + blodtrykk, får vel beskjed om det er noe forhåpentligvis.

Håper det går bra med deg, og at lille får være i magen lenge enda.

Trur ikke du trenger å engste deg, de sier grensa går på 140/90 å at man har det gjentatte ganger i løpet av 24 timer, pluss gjerne flere symptomer på svangerskapsforgiftning.

Takk for gode ønsker :-)

I natt ble det akutt keisersnitt, da lillegutt,ble veldig rolig,mest sannsynlig grunnet blodpropper i morkaka. Lillegull veide bare 1400 gram, men var helt ferdig utviklet, jeg har kun sett han på bilde samboern har tatt,da jeg ligger på observasjon,men han er selvsagt helt perfekt<3

Oi, godt det gikk bra! Og gratulerer så mye med liten prins!!

Da er det vel på tide å få opp en fødeliste her da, om det ikke allerede er på plass.

I natt ble det akutt keisersnitt, da lillegutt,ble veldig rolig,mest sannsynlig grunnet blodpropper i morkaka. Lillegull veide bare 1400 gram, men var helt ferdig utviklet, jeg har kun sett han på bilde samboern har tatt,da jeg ligger på observasjon,men han er selvsagt helt perfekt<3
Gratulerer så mye! Godt det gikk bra :)

Godt at alt gikk bra, gratulerer så mye! Første septemberbaby dette da.

Back
Topp