Svangerskapsforgiftning

De sjekker bare bt, urin og ødme.
Hun snakket noe om UL, men det håper jeg at jeg slipper.

Herlig dag i morgen, lege kl 10, jm kl 12 og fødselsforberedende kl 14.30..

For ikke å glemme at svigers er her! (men kjenner at jeg driter i det, må ta hensyn til meg selv. Heldigvis har mannen tatt halvdag/hjemmekontor i morgen, men skal være med meg på sykehuset og da får de klare seg selv. Er de som velger å komme rett før fødsel så...)

Så sitter jeg her på føden, hun over meg har rier og stønner.
De ved siden av meg (3stk typ foreldre og søster) gråter og ser ikke glad ut.

Huff, nervøs.
Er mange små søte babyer her da :)

Det gikk fint, må ringe med engang BT er 140/95.
Skal til endokrinolog på mandag og fastlegen på tirsdag.

Blir litt paff, da jeg ble henvist til endokrinolog i Norge sa han til meg at det ikke var så viktig med oppfølging i starten av svangerskapet, det var mer viktig mot slutten. Tok blodprøver hver sjette uke, og de har vært fine hele veien.

I dag var jeg hos endrokrinolog her, og hun var helt sjokkert over at jeg ikke hadde fått høydose med Levaxin i starten av svangerskapet, da dette var avgjørende for barnets utvikling av hjernen. Mot slutten var det ikke så farlig for da produserte barnet selv stoffskifte...

Er så fortvila, tenk om jeg ikke har gått på nok medisiner?
Legen sa jeg ikke skulle bekymre meg, for mest sannsynlig har jeg gått på for høy dose i norge og har dermed ikke trengt å regulere det i svangerskapet.

Tok nye blodprøver i dag og håper de er fine. Skal tilbake til endokrinolog seks uker etter fødselen og så tre mnd. Godt med oppfølging!

Ellers var BT høyt i går kveld, skulle jo ringe sykehuset når det var over 140/95, men allmenn tilstanden min var ok. I dag morges var det ok igjen.

Skal til fastlegen min i morgen.

Så merkelig at det er så store forskjeller i Norden! Eller kan det være at legen i Norge bare er uvitende? Men hvis ho sier at du ikke skal bekymre deg så er sikkert alt greit :) Selv om jeg skjønner at du faktisk bekymrer deg... Man gjør jo ofte det for barnet sitt ♡

Ble utskrevet fra Drammen sykehus før helga med "stabilt" blodtrykk.
Idag var jeg til kontroll hos fastlegen min og BT va steget ytterligere og urin viste +2 på protein. Pluss endel vann i hendene og føttene. Så dette blir sikkert (med min flaks) bare en snar Visit hjemme.
Jeg har fem uker igjen til termin.
Det er jo lov å håpe alt stabiliserer seg.

Legen var s t r å l e n d e fornøyd i dag, hun mente om det holdt seg slik som det er nå, så kan jeg regne med at jeg går over tiden (at de ikke setter meg i gang).

Hun trodde at jeg hadde født innen neste fredag, men jeg er ikke så dum at jeg tror på det. Haha!

Back
Topp