Svangerskapsforgiftning

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvordan vet jeg at jeg har vann i kroppen? (Mer enn det som er vanlig på slutten av svangerskapet?). Jeg har jo lagt på meg 11kg og ringen min passer ikke lengre.

Hvordan vet jeg om det er SF eller bare den vanlige morgenen/hodepinen jeg har hat igjennom svangerskapet?

Skal til legen senere i dag. Ligger i dag (og i går) med migreneanfall og vondt i tannkjøttet. Har spist 3*1g med paracet uten at det har hjulpet noe :(

Null søvn for tredje natt på rad. Holder senga i hele dag.

Kjenner i dag at jeg er lei...

Det med vann i kroppen har jeg lurt på også. Jeg har gått opp mer enn deg, og min ring passer fortsatt. Sist gang måtte jeg ta den av rundt uke 20-25..! Og jeg syns ikke det ser ut som jeg har noe særlig vann i kroppen..! Ingen utprega merker etter sokkene når jeg tar de av f.eks, og jeg har ikke tegn til pølsefingre enda ;)

Hvis det er svangerskapsforgiftning vil vel legen kunne se det på en urinprøve tror jeg..

Sender deg en klem! Slapp av i dag, prøv å få deg litt søvn - og lykke til hos legen!

Blodtrykket og urinprøven sier ifra. Jeg har mye hodepine, vann I kroppen, kvalm og har hatt p i urinen, men blodtrykket er fint så tror alt er I orden. Jeg går ofte til kontroll da, siden jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Høyt bt, proteiner +, hodepine, kvalme, oppkast, uvel, svimmelhet, stjerner eller at man ser uklart er ofte tegn på svangerskapsforgiftning. Vann i henda har de fleste på slutten fikk jeg høre av overlege på sykehuset.

Hvordan vet jeg at jeg har vann i kroppen? (Mer enn det som er vanlig på slutten av svangerskapet?). Jeg har jo lagt på meg 11kg og ringen min passer ikke lengre.

Hvordan vet jeg om det er SF eller bare den vanlige morgenen/hodepinen jeg har hat igjennom svangerskapet?

Skal til legen senere i dag. Ligger i dag (og i går) med migreneanfall og vondt i tannkjøttet. Har spist 3*1g med paracet uten at det har hjulpet noe :(

Null søvn for tredje natt på rad. Holder senga i hele dag.

Kjenner i dag at jeg er lei...
Uff, stakkars deg det hørtes ikke godt ut:( Tror man kan merke om man har ødemer vet å trykke på dem. Men er ikke helt sikker altså... Håper du får god hjelp fra legen pg at du føler deg bedre snart!

Har høyt BT, og hodepine har jeg har i 38 uker snart.

Sitter å venter på og komme inn til legen nå. Har ikke så lyst til å bli igangsatt heller..

Urinen har vært fin de siste gangene.

Fødsel om maks 2 uker, før 1. Mars...hhjjeelllpppp!

Ja, hvis ikke noe skjer. Har termin 28.feb / 2.mars.

Nei, skal måle blodtrykket i dag, så skulle jeg ringe legen.

Jeg vil ikke bli igangsatt..vil at det ska skje naturlig.

Det skjønner jeg! Men hvis de vil sette deg i gang, så er det vel til det beste antar jeg! Ikke mye til trøst kanskje.. :/

Legen var fornøyd i dag, må ringe igjen i morgen og levere urinprøve på torsdag.

Satser på at det går greit! Hvem vet, kanskje fødselen starter av seg selv snart? Er jo så kort tid igjen:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Legen var fornøyd i dag også, urinprøve i morgen.

Nesten litt nervepirrende syns jeg. Håper fødselen starter av seg selv og at du slipper igangsetting. Men er jo ofte det går fint og da, bare at det kan ta litt lengere tid. Lykke til ihvartfall :-)

Jeg tar det ganske rolig, men sambo et nervevrak. Haha :-)

Håper akupunkturen hjalp i dag!

Ja, jenter +1 på urinen og litt ødme.
Så i morgen skal jeg på kontroll på Riksen.

Passer så perfekt at svigers kommer i kveld :/

Back
Topp