Svangerskapsforgiftning :/

Baby2013

Glad i forumet
har vært hos jm i dag å hun ble bekymra da jeg har flere symptomer på svangerskapsforgiftning. Høyt blodtrykk (151/89) kraftig pannehodepine over tid og smerter øverst i magen. Ble time til legen i morgen da gitt.. Men det er jo sjelden å få det så tidlig og urinprøven var fin så håper det ikke er tilfelle da. Men litt bekymra ble jeg. Noen som har erfaring fra tidlig svangerskapsforgiftning? Eventuelt truende ?

Huff så skummelt! Jeg fikk det sist, men ikke før uke 30. Trodde ikke engang man kunne få det før uke 20. Men så lenge urinen din er fin så kan du vel være rolig :) Håper virkelig du slipper å få det så tidlig!

Jeg hadde protein i urinen min da jeg var hos jordmor, men ho sa det bare skulle følges opp, for Svangerskapsforgiftning kunne ikke komme så tidlig...?

Håper det er tilfelle, og at det kanskje ''bare'' er stress og andre ting som spiller inn for din del, for det er jo kanskje litt lettere å gjøre noe med...!? =)

Uff:( Tror man skal ta tegnene alvorlig selv om er tidlig..Leste om ei inne som måtte avbryte svangerskapet i uke 20 pga svangerskapsforgifting.Sto om livet til damen..Så ta livet helt med ro. Ta vare på deg selv å hør på legem.

Trodde ikke man kunne få det så tidlig jeg heller, men jm sa at de som får det har det på en måte i kroppen fra veldig tidlig i svangerskapet men at symptomene som regel ikke kommer før etter uke 20. og at hvis man har to av tre symptomer på det er det som oftest svangerskapsforgiftning. Håper det ikke er det så er spent på legetimen i mårra.

Jeg har hatt litt høyt blodtrykk og svangerskapshodepine. Følges opp, men ikke mistanke om svangerskapsforgiftning så tidlig. Krysser fingrene for deg! Urin negativ?

takk :) jeg håper jo at det ikke er det, men at det er mulig med tidlig svangerskapsforgiftning er sikkert, men heldigvis sjeldent. man har også større risiko for å få det med tvillinger.jeg er allerede sykemeldt pga av hodepinen men smertene øverst i magen har kommet nå siste uka. blir vell sykemeldt lenger tenker jeg også måtte jeg nok begynne på blodtrykksmedisin fikk jeg beskjed om.

Back
Topp