Svangerskapsforgiftning- utvikling

Hjertegull13

Flørter med forumet
Maiblomstene 2017
Hei. Har nå fått symptomer som kan peke i retning av starten på svangerskapsforgiftning.
Veldig hoven i hender og føtter, samt proteiner i urinen.. Blodtrykket virker stigende men bra enda. Noen som har erfaring med svangerskapsforgiftning som vil fortelle litt om hvordan de siste uke ble?

hei! du jeg kjenner ikke så mye til dette personlig, men er så glad for å høre at de følger med og oppdager sånn. Har en veninne som ble innlagt de siste ukene, med nøye observasjon. Så ble hun til slutt satt igang i uke 36. Det gikk kjempefint!
Krysser fingrene for at det holder seg stabilt. Masse lykke til! :)

Håper noen her har personlig erfaringer og kan svare deg.
Min mor har hatt det i 2av 4svangerskap. Hun ble fulgt tett opp. Og hadde noen dager på sykehuset til observasjon.
Det ene svangerskapet ble hun satt igang på termindato pga de ikke ville presse grenser. Med den 2 gikk hun faktisk noen dager over.

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning som utviklet seg til hellp og eklampsi med prematur fødsel. Vet ikke hvor mye jeg skal fortelle om mitt forløp da det er veldig uvanlig å bli så syk, og jeg vil ikke skremme deg unødig. Så si ifra hvis du ønsker at jeg skal fortelle hva som skjedde meg.

Men veldig bra at de følger deg tett. Hvor mye protein hadde du og hvor høyt er blodtrykket ditt? Du har sikkert fått informasjon om hvilke symptomer du skal holde utkikk etter. Mitt tips er å ta kontakt ved minste forverring. Det kan gå utrolig fort. Lykke til, håper du slipper en forverring. Hvilken uke er du i nu?

Tusen takk for alle hyggelige svar:) Har kun +1 på proteiner og blodtrykket ligger veldig fint på 120/80.. Jeg er egentlig veldig rolig selv, men hadde noen damer i familien som skremte meg litt! Har fått god beskrivelse av videre symptomer jeg skal se etter. Er i uke 32+5 så føler meg ikke så beskymret for babyen om det skulle utvikle seg i feil retning heller:)

Tusen takk for alle hyggelige svar:) Har kun +1 på proteiner og blodtrykket ligger veldig fint på 120/80.. Jeg er egentlig veldig rolig selv, men hadde noen damer i familien som skremte meg litt! Har fått god beskrivelse av videre symptomer jeg skal se etter. Er i uke 32+5 så føler meg ikke så beskymret for babyen om det skulle utvikle seg i feil retning heller:)

Så fint, da har du fortsatt gode verdier som ikke trenger å føre til noen ting.

Back
Topp