Svangerskapsforgiftning -symptomer?

Spiritanimal

Flørter med forumet
Jeg vet at mange er helt symptomfrie og får det påvist i urin og blodtrykk, men er det noen av dere som har hatt det som har hatt noen symptomer? I så fall hva var de og hvor høyt skal jeg sette terskelen?

Jeg har slitt med kvalme hele svangerskapet, men i dag har jeg hatt sterk kvalme vedvarende HELE dagen som ikke har gått bort ved hvile, mat og søvn. Normalt får jeg noen timers pause her og der. I tillegg har jeg en hodepine i pannen og bihulene som ikke vil bort...

Men kanskje jeg bare har en dårlig hormonell dag? Er i uke 35.

Ville dere gått til legen for å levere en urinprøve/sjekke blodtrykk? Har jordmortime fredag, så det kan jo vente til da også, men vil ikke tulle med svskapsforgiftning!:-)

Jeg ville sett an hvordan morgendagen blir, og eventuelt tatt en telefon om du er like dårlig. Jeg har hatt mye hodepine, kvalme/oppkast, høyt blodtrykk og høy puls, men det har ikke virket som legen frykter svangerskapsforgiftning fordi om. Mange symptomer som er vanlige i svangerskap generelt visstnok. Får du i deg mat og væske? Tror ikke du trenger bekymre deg, men greit å være obs som du sier :) God bedring!

Denne komboen ser de gjerne etter: hodepine, høyt blodtrykk og utslag i urinen (ev.ødem).
Ville stukket innom lege :)

Jeg ville sett an hvordan morgendagen blir, og eventuelt tatt en telefon om du er like dårlig. Jeg har hatt mye hodepine, kvalme/oppkast, høyt blodtrykk og høy puls, men det har ikke virket som legen frykter svangerskapsforgiftning fordi om. Mange symptomer som er vanlige i svangerskap generelt visstnok. Får du i deg mat og væske? Tror ikke du trenger bekymre deg, men greit å være obs som du sier :) God bedring!
Takk for svar:-) jeg får i meg mat og væske, men har mistet all matlyst siste to dagene. Det er veldig ulikt meg da jeg har måttet ty til mat for å ikke være så kvalm osv. Ja jeg får se an til i morgen.

Back
Topp