svangerskapsforgiftning noen?

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Noen som har dette her i en grad? Eller her hatt tidligere? Hvorfor? Eventuelt erfaringer rundt temaet? Er innlagt for alvorlig svangerskapsforgiftning, fått lungemodnigssprøyte x2. Er 31+5 nå. Hadde vært fint og hørt litt ang. erfaringer ifht forløpet :-)

Uff da :(

Jeg hadde med nr 1, men han var neste ved termin når vi oppdaget det. Hadde begynnende med nr 2, men også ved termin.

Nr 3 slapp vi unna :)

Men nå nr 4 så har jeg tegn på begynnende, da med hodepine (som er der daglig) samt synsforstyrrelser (ikke hele tiden) BT svinger opp og ned, ser ut til at det har roet seg ned nå, men vi får nå se. Blir fulgt opp nøye med kontroller hver uke, foreløpig med UL hver 2. uke for de oppdaget noe med navlestrengen sist, men de var foreløpig fornøyd med verdiene.

Men jeg har "dessverre" ikke opplevd i den grad du er i nå så tidlig :(

Siden du har fått lungemodning x2 alt, så vil jeg tro at du blir satt i gang enten i morgen eller over helga. Tror de unngår helgen om de kan, men for meg virker det som om hjerteknuseren kommer veldig snart.

Men du kan jo trøste deg med at lille klarer seg veldig fint nå om h*n blir født nå. OM de ikke får ned verdiene dine.

Det er dette jeg tenker. Hva har de sagt til deg da? Hvordan har du det? Husk å snakke med JM om hva du føler da, veldig viktig <3

Sikker på de passer godt på deg, og det kommer til å gå helt fint, spør og grav om du lurer på noe;)

Uff da :(

Jeg hadde med nr 1, men han var neste ved termin når vi oppdaget det. Hadde begynnende med nr 2, men også ved termin.

Nr 3 slapp vi unna :)

Men nå nr 4 så har jeg tegn på begynnende, da med hodepine (som er der daglig) samt synsforstyrrelser (ikke hele tiden) BT svinger opp og ned, ser ut til at det har roet seg ned nå, men vi får nå se. Blir fulgt opp nøye med kontroller hver uke, foreløpig med UL hver 2. uke for de oppdaget noe med navlestrengen sist, men de var foreløpig fornøyd med verdiene.

Men jeg har "dessverre" ikke opplevd i den grad du er i nå så tidlig :(

Siden du har fått lungemodning x2 alt, så vil jeg tro at du blir satt i gang enten i morgen eller over helga. Tror de unngår helgen om de kan, men for meg virker det som om hjerteknuseren kommer veldig snart.

Men du kan jo trøste deg med at lille klarer seg veldig fint nå om h*n blir født nå. OM de ikke får ned verdiene dine.

Det er dette jeg tenker. Hva har de sagt til deg da? Hvordan har du det? Husk å snakke med JM om hva du føler da, veldig viktig <3
Takk for at du deler din historie :-) har vært i kontakt med så mange mennesker på dette sykehuset. Ble føret overflyttet fra Elverum og til Lillehammer da Elverum ikke har lov å bidra til fødsel før uke 32. Streng reglement. Noen er veldig alvorlige i praten mens andre sier at dette vil mulig gå over. Må se an prøver. Blir så usikker på alt ting. Håper jeg får vite mer i morgen i og med at det er fredag og vi går mot helg. Lykke til deg forresten, det går nok bra får vi tro:-) krysser fingrene for deg i alle fall :)

Takk for at du deler din historie :-) har vært i kontakt med så mange mennesker på dette sykehuset. Ble føret overflyttet fra Elverum og til Lillehammer da Elverum ikke har lov å bidra til fødsel før uke 32. Streng reglement. Noen er veldig alvorlige i praten mens andre sier at dette vil mulig gå over. Må se an prøver. Blir så usikker på alt ting. Håper jeg får vite mer i morgen i og med at det er fredag og vi går mot helg. Lykke til deg forresten, det går nok bra får vi tro:-) krysser fingrene for deg i alle fall :)

Takk takk :)

Ja, jeg vet ikke. Som du sier kommer veldig ann på blodprøver, urin og BT ditt er "innenfor". Du må komme med oppdatering da, for nå ble jeg nysgjerrig, bekymret og spent på engang her :P

Huff! Det var ikke noe hyggelig å lese :( håper alt ordner seg! Lykke til :)

Noen som har dette her i en grad? Eller her hatt tidligere? Hvorfor? Eventuelt erfaringer rundt temaet? Er innlagt for alvorlig svangerskapsforgiftning, fått lungemodnigssprøyte x2. Er 31+5 nå. Hadde vært fint og hørt litt ang. erfaringer ifht forløpet :-)
Med nr en utviklet jeg tidlig. Startet på bt-medisin uke 29 og tett oppfølging. Kun lave utslag på protein som kom og gikk. Lungemodningssprøyte i uke 32. Inn og ut av sykehuset til observasjon.
Utviklet seg tilalvorlig forgiftning over ei helg og jeg fikk eklampsianfall hjemme. Dette til tross gikk det veldig bra. Var heldigvis ikke alene når det skjedde.
Alt bra med meg og storesøster trengte kun litt spisetrening når hun kom i uke 33.

Nå med svangerskap nr to har jeg gått forebyggende på albyl e og tette kontroller fra uke 16.
De siste 6 ukene har bt krøpet oppover, men urinen er fin. Ble lagt inn på sykehuset i går for observasjon. Har siden da hatt lavere bt enn på lenge. Fått lungemodningssprøyter i tilfelle noe skulle skje. Har vært plaget med hodepine hele svangerskapet, men økende grad av synsforstyrrelser.

Husk at du er i de beste hender! Fins ikke bedre sted å være i din situasjon. Pris deg lykkelig for at vi bor i norge og att vi har fantastisk oppfølging av dette.
Jeg skulle ønske forrige gang at legene fortalte mer om hvor ille det faktisk kunne gå slik at jeg hadde vært ennå mer obs på symptomer og heller tatt kontakt lettere. Til alt uhell skjedde det over helga. Da var det en ekstra dag i mellom kontrollene.

Med nr en utviklet jeg tidlig. Startet på bt-medisin uke 29 og tett oppfølging. Kun lave utslag på protein som kom og gikk. Lungemodningssprøyte i uke 32. Inn og ut av sykehuset til observasjon.
Utviklet seg tilalvorlig forgiftning over ei helg og jeg fikk eklampsianfall hjemme. Dette til tross gikk det veldig bra. Var heldigvis ikke alene når det skjedde.
Alt bra med meg og storesøster trengte kun litt spisetrening når hun kom i uke 33.

Nå med svangerskap nr to har jeg gått forebyggende på albyl e og tette kontroller fra uke 16.
De siste 6 ukene har bt krøpet oppover, men urinen er fin. Ble lagt inn på sykehuset i går for observasjon. Har siden da hatt lavere bt enn på lenge. Fått lungemodningssprøyter i tilfelle noe skulle skje. Har vært plaget med hodepine hele svangerskapet, men økende grad av synsforstyrrelser.

Husk at du er i de beste hender! Fins ikke bedre sted å være i din situasjon. Pris deg lykkelig for at vi bor i norge og att vi har fantastisk oppfølging av dette.
Jeg skulle ønske forrige gang at legene fortalte mer om hvor ille det faktisk kunne gå slik at jeg hadde vært ennå mer obs på symptomer og heller tatt kontakt lettere. Til alt uhell skjedde det over helga. Da var det en ekstra dag i mellom kontrollene.

Uff :( Håper det går bra med deg nå. Krysser fingrene for at lille kan bli så lenge som mulig.

Vi er heldige som bor i Norge og kan få hjelp. Synes selv enkelte leger tar litt lett på med disse symptomene. Man MÅ ikke ha alle symptomene.

Men ja, vær obs på symptomer. Er du i tvil så ringer man. :)

Uff, masse lykke til <3 <3 Alt går nok fint skal du se !! <3

Huff så kjedelig. Ingen erfaringer, men sender en klem og lykke til. Følger med deg. Du kan hvertfall være trygg på at de tar godt vare på deg på Lillehammer:)

Uff :( Håper det går bra med deg nå. Krysser fingrene for at lille kan bli så lenge som mulig.

Vi er heldige som bor i Norge og kan få hjelp. Synes selv enkelte leger tar litt lett på med disse symptomene. Man MÅ ikke ha alle symptomene.

Men ja, vær obs på symptomer. Er du i tvil så ringer man. :)
Utrolig stor forskjell på legene, ja. Også mellom sykehusene. Har flyttet over til st.olavs i trondheim i stedet for stavanger universitetssykehus. Gikk på sus frem til forrige uke, men ville flytte pga familie og nettverk i trondheim. blir her til ungen kommer.
Fødte i trondheim sist og de har MYE tettere og bedre oppfølging her. Veldig forskjell i holdningene rundt svangerskapsforgiftning. Bt-mitt har sunket siden jeg flyttet over. Mental faktor at en føler seg bedre ivaretatt kan nok ha slått litt inn...

Uff, så kjedeli :( Håper prøvene blir bedre og at lille får være inne så lenge som det går!
Har hatt bynnende svangerskaps forgifting med de to første, og nå er bt på tur opp igjen. Men ikke i nærheten av så alvorlig som hos deg og flere her, krysser fingrene for dere alle sammen! :)

Fikk det i slutten av svangerskapet med førstemann. Men det ble ikke alvorlig før i uke 39 og da ble fødsel satt i gang i all hast.
Med nr 2 slapp jeg unna, mens nå kommer det krypende tilbake.
BT opp og ned, protein i urinen og 2-3 på ødem. Er 34 uker i morgen.
Fikk beskjed at så snart jeg kjenner hodepine/press i panna, får smerter øverst i magen osv, altså flere symptomer skal jeg rett inn på føden.
Utover dette har jeg ikke så mye erfaring, men ønsker deg lykke til ! du er jo i gode hender :)
klem

Fekk svangerskapsforgiftning me fyste , blei satt i gang to dager ite de oppdagte d, var uke 39 heldigvis :) alt gekk bra

I dette svagerskapet håpe eg at eg sleppe det, slide myyyye me svagerskapsmigrene/ knall vondt i håve, håpe ikkje det er i forbindelse me svangerskapsforgiftning. .. bt hadde stege litt sist.sko ønska eg kunne målt bt når eg ville :P

Eg va på sus sist og va kjempe fornøyd me behandlingå då :)

Jeg fikk svangerskapsforgiftning med nummer én, ble forløst med keisersnitt i uke 32+6 på Lillehammer i 2012. Pga alt som skjedde så var jeg innom 5 avdelinger på sykehuset og ble utrolig godt tatt vare på! De er kjempeflinke der! Jenta er nå to et halvt år og alt har gått strålende :-) Send meg en PM hvis du lurer på mer, så kan jeg gjerne skrive litt om min opplevelse av det hele. Hvor høyt er blodtrykket ditt?

Fekk svangerskapsforgiftning me fyste , blei satt i gang to dager ite de oppdagte d, var uke 39 heldigvis :) alt gekk bra

I dette svagerskapet håpe eg at eg sleppe det, slide myyyye me svagerskapsmigrene/ knall vondt i håve, håpe ikkje det er i forbindelse me svangerskapsforgiftning. .. bt hadde stege litt sist.sko ønska eg kunne målt bt når eg ville :P

Eg va på sus sist og va kjempe fornøyd me behandlingå då :)
Jeg har kjøpt en bt-måler på apoteket. Synes det var vel anvendte penger for mental helse. Det du måler hjemme er jo ofte mer representativt for virkeligheten enn "kontor-trykket" som måles hos lege.
Synes det var vel anvendte 6-700,- kroner, jeg.

Så leit å lese historiene deres. Håper alt går bra. Å du erbi trygge hender;) Sniker fra Mai og lurer på en ting gått med daglig hodepine de siste ukene nå. Er dette farlig er kun 16 uker. :)

Så leit å lese historiene deres. Håper alt går bra. Å du erbi trygge hender;) Sniker fra Mai og lurer på en ting gått med daglig hodepine de siste ukene nå. Er dette farlig er kun 16 uker. :)
Jeg har hatt kronisk hodepine og migrene begge svangerskapene. Det har ingen ting med svangerskapsforgiftning å gjøre.
Anbefaler at du ber legen henvise deg til nevrolog, så får du gode svar og tips rundt hodepinen og hva som kan være årsaken.husker det tok laaaaang tid å komme til hos nevrolog, så like greit å få henvisning med en gang.

Jeg hadde også mye hodepine rundt den tiden.. Var aldri noe ;-)

BT mitt ligger på 150/95, vært over og vært under. Veldig varierende de siste par ukene. Har i dag pratet med leger som mener det blir forløsning om ikke formen min og prøvene mine blir bedre. :-) så tar en dag av gangen. Uke 32 i morgen <3

Back
Topp