Vordende mor
Første møte med forumet
Jeg er nå i uke 18 og bekymrer meg for svangerskapsforgiftning. Har de siste par ukene hatt hodepine som kommer stadig hyppigere (sitter stort sett foran i hårfestet), hoven over øynene, og kvalm når pulsen øker (f. eks. når jeg går opp en bakke). Var hos legen tidligere i uke, og blodtrykket ble da målt til betydelig økt siden en måned tidligere (fortsatt ikke under kategorien høyt).
Jeg er normalt godt trent, normal vekt og sunt kosthold, har aldri før slitt med hodepine, ikke engang tidligere i svangerskapet. Dette er forøvrig første graviditet for meg. Jeg vet det sikkert er for tidlig i svangerskapet til å kunne få påvist svangerskapsforgiftning, men lurer på om noen har merket tegnene lenge før diagnosen?
Jeg er normalt godt trent, normal vekt og sunt kosthold, har aldri før slitt med hodepine, ikke engang tidligere i svangerskapet. Dette er forøvrig første graviditet for meg. Jeg vet det sikkert er for tidlig i svangerskapet til å kunne få påvist svangerskapsforgiftning, men lurer på om noen har merket tegnene lenge før diagnosen?