Svangerskapsforgiftning allerede?!

Fantomet

<3 12.05.13 <3 Lillegutt <3
Utslag på protein (spor bare) på urinprøve, og høyt blodtrykk.. Plaget med hodepine siste dagene.. Fikk dette forrige svangerskap også, men mye senere!!!

Det MÅ vel ikke være det, men jeg vil absolutt få sjekket det bedre. Leste idag at hodepine i svangerskapet kan og være tegn på jernmangel.

Håper ikke du har det da. Jeg fikk det akkutt uten noen tegn, i uke 38. Så kjenner at når jeg har hodepine og høy puls over flere dager så blir jeg stresset. Men så går det over. . Hmm.

Svangerskapsforgiftning kan vel komme etter uke 22 eller der omkring(?)
Regner med du har fått målt trykk og kontrollert urin hos jm eller lege og følges videre opp? Hvis du har hatt svangerskapsforgiftning tidligere har du jo også økt risiko for å få det igjen.
Håper symptomene roer seg og at det ikke er det, men viktig at du følges opp tenker jeg.

Sniker fra forumet: Det kan komme tidlig, og du bør kontakte lege og føden. Ikke for å skremme deg, men de jeg kjenner med tidlig svangerskapsforgiftning har fått full briefing og plan lagt opp mtp på når forgiftningen er slik at de skal legges inn og når den er sånn at barnet skal ut.

Regner med du har fått målt trykk og kontrollert urin hos jm eller lege og følges videre opp? Hvis du har hatt svangerskapsforgiftning tidligere har du jo også økt risiko for å få det igjen.
Håper symptomene roer seg og at det ikke er det, men viktig at du følges opp tenker jeg.

Etter uke 20. Jeg er i uke 21. Verdiene ble målt til jordmor ja. Jeg har ikke fått konstantert det enda, men ligger på grensen så er vel en start :-( Blir hyppigere kontroller nå framover

Sniker fra forumet: Det kan komme tidlig, og du bør kontakte lege og føden. Ikke for å skremme deg, men de jeg kjenner med tidlig svangerskapsforgiftning har fått full briefing og plan lagt opp mtp på når forgiftningen er slik at de skal legges inn og når den er sånn at barnet skal ut.

Har heldigvis ikke fått diagnosen enda, men er heltpå grensen så jm regner med den kan utvikle seg.. får hyppigere kontroller, så de har vel en plan..

Åh, så kjedelig da! :( Håper du får god oppfølgning, og at det ikke utvikler seg videre!

Hadde ei venninne som fikk det i uke 19 [emoji17]

Du må bare ta det helt rolig nå, slik det ikke utvikler seg! Som sagt det var unormalt tidlig med henne, det går nok bra med deg [emoji173]️

Er i uke 21 selv, men er ikke konstantert enmo, bare «under utvikling»

Jeg er 23+3, og har hatt utslag på protein (ligger rundt 1+) i urinen og stigende, høyt blodtrykk de siste to ukene... Jeg har også mye kraftig hodepine med litt synsutfall, og har også besvimt to ganger på kort tid nå... Hadde tilsvarende forrige svangerskap også - og ble da til slutt lagt inn for observasjon før fødsel ble igangsatt 35+6. Pga mye plager ellers også blir det nok enda tidligere fødsel denne gangen, med hyppigere legekontroller i tillegg til tett oppfølging fra jordmor her. Pass på at jordmor vet når det er riktig å henvise videre! Synsutfall o.l. forverringer må du passe på at tas på alvor... Mange går også i mange uker uten noe andre plager enn lett utslag på protein og høyt blodtrykk, så krysser fingrene for at dette gjelder deg! Masse lykke til!

Huff, ikke noe kjekt å være der. Jeg håper det holder seg i sjakk for deg.

Er begynt å bli litt bekymret selv så må få meg time hos legen imorgen.

Hadde hellp- i 2012 men det smalt og hadde ikke tegn før det var for sent=/

Back
Topp