Svangerskapsdilla?

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Har dere fått dilla på noe? Jeg bare må ha love hearts om dagen :p

Jeg er egentlig generellt en «dilla» person. Kan spise feks natchos til middag hver dag i en uke uavhengi om jeg er gravid eller ikke.

Hadde dilla på sørlandschips en periode, men nå er jeg mer sånn at jeg får avsmak på alt mulig :-P:yuck:

Jeg har mest dilla på alt jeg ikke bør spise :P

I alle mine graviditeter har eg fått cravings på grønnsåpe.
Ganske sært.

Kanskje du vil lese denne artikkelen? :)
"Mange, men ikke alle, får dilla på enkelte matvarer i svangerskapet. Plutselig knasker de isbiter, digger makrell i tomat, eller bare må ha en spesiell is – så ofte som mulig. Vi har spurt gravide hva de har/hadde dilla på. Her er listen!"

Usj jeg har virkelig ingenting. Det er ikke noe som frister og er uggen konstant.

Forrige gang var jeg kvalm og kastet opp frem til fødsel og det eneste jeg i det hele tatt kan di9at jeg hadde dilla på var iskaldt vann..

Har så lyst på spekeskinke!!!! Begynner å grine hver gang jeg kommer på at jeg ikke kan spise det, føler meg helt tragisk :smiley-ashamed008

Først var det sylteagurk, så berlinerboller (samme hvor kvalm jeg var) og nå er det is og ostesmørbrød med fårepølse.

Hadde en periode hvor alt jeg ville ha var gjærbakst og iskald skummetmelk. Det var i perioden hvor kvalmen var som verst :hilarious:

Ingen spesiell dille akkurat nå, men kan få helt akutt lyst på spesifikke ting, og da skal jeg helst ha det NÅ! Er også helt håpløst for meg å gå på butikken om dagen, får lyst på alt mulig... :p

Gleder meg veeeeeeldig til sommer og norske jordbær da, det får jeg helt vann i munnen av å tenke på.

Jeg er en person som har cravings når jeg ikke er gravid også :rolleyes: Men nå om dagen synes jeg det er så sykt godt med iskaldt vann og vanligvis er jeg alt for dårlig til å drikke det.

Sjokomelk og appelsinjuice her. Av mat er det alt av bakst

I alle mine graviditeter har eg fått cravings på grønnsåpe.
Ganske sært.

Kanskje du vil lese denne artikkelen? :)
"Mange, men ikke alle, får dilla på enkelte matvarer i svangerskapet. Plutselig knasker de isbiter, digger makrell i tomat, eller bare må ha en spesiell is – så ofte som mulig. Vi har spurt gravide hva de har/hadde dilla på. Her er listen!"
Av ren nysgjerrighet - satt du og luktet på grønnsåpen da?

Ingen cravings sist, og ikke nå heller. Men ser at jeg bytter ut en del Pepsi Max med vann nå, mer lyst på det.. sånn var det sist og.

Jeg også merker jeg har mye mer lyst på vann enn ellers (og det må vel være bra) :angelic:. Ellers kan jeg få plutselige innfall som jeg bare MÅ ha der og da (butikk heldigvis bare 100 meter borti gata) :rolleyes:

Alle mine graviditeter er det vannnelon som står høyest på lista! Dessverre ikke så lett å få tak i :(

Sist var det knekkebrød med baconpostei og sylteagurk, spiste det til frokost og kvelds i 5-6mnd.
Denne gangen har jeg behov for appelsinjuice på morgenen, men tror det mest er fordi det hjelper på kvalmen :)

Jeg har fått dilla på varme rundstykker med ost, skinke og agurk. De må gjerne ligge i matboksen et par timer slik at alt av pålegg, rundstykker og agurk merger litt mer sammen og blir litt varmet opp av rundstykkene :hilarious::hungry:
For et par uker siden var det fisk. Makrell i tomat, varmrøkt laks, torsk, laksepprsjoner, fiskekaker, fiskegrateng... you name it. Nå, etter å ha hamstret 30 bokser med makrelli vil jeg bare ha ost og skinke!
Jeg er jo litt kortere på vei, så kan jo også bare være tilfeldig

Spiser en hel vannmelon hver dag... så kjøper inn mange store vannmeloner nesten flaut å komme tilbake å kjøpe fler.

Back
Topp