Svangerskapsdilla

LofotPia

Glad i forumet
Noen som allerede har blitt introdusert for carvings, eller har erfaringer fra tidligere svangerskap? Når fikk du din første carving dersom du var en av dem som fikk, og hva?

Jeg har ikke merket noe til at det er noe jeg har mer lyst på enda, men jeg vil overhodet ikke ha godteri og sjokolade. Det er veldig uvanlig for meg, da dette var nærmest en forbannelse før. Samboeren min er ikke noe begeistret for det, da jeg aldri handler inn søtsaker lengrexsmile9

Merker bare at jeg har økt appetitt! MÅ ha en skive/knekkebrød her og der.. Nå går det på makrell i tomat;) Nyter å spise. Sist var jeg superkvalm og klarte ikke NOE kjøtt på 4 mnd Kvalmen melder seg vel snart, så spiser mens jeg klarer

Ikke noe enda. Hadde ingen spesielle cravings sist heller.

Helt motsatt egentlig, ikke noe særlig matlyst og har heller ikke lyst på potetgull og godteri lenger :P

Ikke noe dilla enda. .:) det eneste jeg fikk dilla på sist var appelsiner! :) så skuffelsen var stor da samboer kom hjem med grapefrukt engang..:p

Sist bød alt som het godis og fisk meg midt i mot.. og det var faktisk fisken som tok meg 7 dpo denne gangen.. Men frokost er fast brødmat med leverpostei og friskpressa appelsinjuice... husker appelsinbudsjettet var rellativt høyt i forrige svangerskap..

Nei, ingenting ennå. Har generelt lite lyst på mat, og søtt byr meg i mot. Røyk har jeg derimot lyst på, enda jeg ikke røyker :p Tar ett par på fest i blant, men det er jo veldig sjelden. Har aldri hatt lyst på røyk edru før. Sikkert fordi jeg vet at det er forbudt. Huff :p

Sjokolade! :D :p Det hadde jeg sist svangerskap også, men har mindre matlyst nå. Føler jeg blir fort kvalmen av mat, men kjenner ikke på svangerskapskvalme enda. Mener den meldte sin ankomst sist i uke 8ish.

Jeg har ikke matlyst i det hele tatt, ihvertfall veldig sjelden. Sliter veldig med å få i meg mat, må tvinges ned. Og noe jeg absolutt ikke har lyst på er sjokolade, og jeg er sjokoman... Blir mye vann og frukt, det er lettest.

Lurer på om jeg opplevde en craving forrige uke, før jeg visste jeg var gravid. Fikk en intens lyst på risgrøt med smør og kanel. Sånn sykelig lyst. Og når jeg tenker meg om har jeg egentlig lyst på grøt nå også. :P

Jeg har.. Noe drit ekkelt egentlig.. Sånne maispopps/maissnacks/maispinner eller hva folk kaller dem... Haha :p

Jeg er spent på om jeg kommer til å oppleve cravings...
Har lite matlyst, og spesielt ikke lyst på snop og sjokolade (noe jeg spiste daglig tidligere)!

Forrige gang hadde jeg cravings på appelsiner ganske lenge.. Så hadde jeg spesielt to "ille" perioder.. Ene bare MÅTTE jeg ha fiskeboller i hjemmelaget hvit saus, med poteter og raspa gulrøtter.. Frokost, lunch, middag, kveld og midt på natta, helt ekstremt! :p jeg stod og lagde opp store porsjoner hver eneste dag, og den natta jeg var tom for fiskeboller kl 03:00 var total katastrofe! Hele livet falt i grus :p

På slutten bare måtte jeg ha kokt blomkål med hjemmelaget hvit saus og stekt bacon til.. Til alle måltider med det også :p

(Bare å skrive om det gir meg forøvrig vann i munnen... :p )

Sist spiste jeg bananer ( noe jeg egentlig ikke er spesielt glad i) også drakk jeg eplejuice og spiste masse is...

Nå har jeg lyst på appelsinjuice ( noe jeg aldri kjøper, på min andre kartong nå) også har jeg sååå lyst på sjokolade og lakris.

Sulten hele tiden :/ elsker ristet brød. Hjelper på kvalmen. Med eldste som er 6 nå hadde jeg isbiter og lukt av fryser/frysedisk, med minsten som er 1 år hadde jeg isbiter og nugatti

Ikke noe spesielt jeg vil ha om dagen. Fornøyd med det meste :) Spennende å se om det kommer noen diller etterhvert!

Back
Topp