svangerskapsdiabetes???

2.Gangsmamma

Glad i forumet
hei jenter.

noen som har erfaring fra dette?? jeg var på kontroll idag og hadde sukker i urinen. fikk beskjed om at jeg skal måle blod sukker 4 ganger om dagen i 10 dager i første omgang.

noen som har hatt sukker i urinen uten at det har utviklet seg til svangerskapsdiabetes??

ellers var alt fint med baby og mor utenom en urinveisinfeksjon da, men det er en kur så er det mest sannsynlig gone. babyen har det fin fint [:D] og det er egentlig det viktigste å da [:D]

Jeg har ikke hatt det selv men hørt at ei venninne og en kollega har hatt det.
De måtte bare til en nærmere kontroll og da var alt i orden. En gang mått hun ene ta en glukosebelastningstest som var helt fin.
Ingen av de har fått svangerskapsdiabetes.

Min far har diabetes type 1, og jeg fikk derfor beskjed om å ta en glukosebelastningstest i uke 26-27 for å sjekke.
Håper jeg slipper unna med svangerskapdiabetes.

Jeg hadde sukker i urinen i begge mine tidligere svangerskap, men aldri fått svangerskapsdiabetes [;)] Lykke til! [:)]

Jeg har svangerskapsdiabetes og tar insulin før hvert måltid, går på kontroll på sykehuset hver 14 dag.
Har da timer hos jordmor, endokrinolog( spesialist i indremedisin) og gynekolog.
De sjekker da hver gang blodsukkeret og langtidsblodsukkeret, og man jeg får 5 ultralyd ekstra sånn at de sjekker veksten på barnet. ( fare for store barn) Jeg har i mine to tidligere svangerskap fått veldig store barn, men hadde ikke da diabetes.
Vi prøvde først å justere det med kosthold, noe som innebar at jeg mistet en del kg men verdiene i blod var ikke tilfredsstillende nok så jeg må ta insulin. I tillegg måleg jeg blodsukkeret hveer morgen, før måltider ( for å justere insulin) og 2 timer etter hvert måltid for å se om verdiene er bra.

Jeg har ikke tatt glukosebelastning da blodprøve verdiene var så høye uten å ha spist ( fastende blodsukker samt langtidsblodsukker).

Jeg hadde sukker i urinen et par ganger da jeg gikk med LK, men hadde ikke sv.diabetes, og fikk det heller ikke. Fikk bare beskjed om å ikke spise så mye sukker. (de to gangene jeg hadde sukker i urinen så hadde det vært barnedåp og bursdag dagen/kvelden før..)[:)]

oki tuuusen takk for svar jenter [:D]

men det som jeg syntes var mest rart er at jeg er veldig nøye med hva jeg spiser for tiden fordi hvis jeg får i meg søtt så blir jeg kvalm. så har sluttet å spise kaker, søtsaker, brus og div og div. men men .... tvi tvi . Takk igjen, dere er goe [:D]

Back
Topp