Svangerskapsdiabetes..

Snoopy123

Flørter med forumet
Da har jeg vært til glucosebelastning og fått konstatert svangerskapsdiabetes.  [:(]

Noen som har eller har hatt dette tidligere her?  Jeg trenger desperat noen tips på hva jeg kan spise..   Skal på dia.pol på riksen til onsdag, så kan altids vente til da..  Men hadde vært fint å kunne spise litt før da også [:D]

Vanlig brødmat med leverpostei, kjøttpålegg og slikt bør være greit. Ellers vanlige middager er jo helt fint. Ikke mye frukt og juice for det inneholder også sukker..

ORIGINAL: Sjokkis

Vanlig brødmat med leverpostei, kjøttpålegg og slikt bør være greit. Ellers vanlige middager er jo helt fint. Ikke mye frukt og juice for det inneholder også sukker..

Frukt og juice inneholder ikke vanlig rørsukker men fruktsukker, og fruktsukker skal en kunne spise.
Hold deg vekke fra det som inneholder mye rørsukker, som godteri, brus, saft o.s.v.

Huff, stakkars deg [:o]. Spis små jevne måltider. Grovt brød med kjøttpålegg, havregryn, litt mindre potet/ris/hvit pasta til middag... Skal sjekke lærebøkene mine når jeg kommer hjem om det står noe der...

Jeg har fått blodsukker apparat som jeg skal bruke til å måle blodsukkeret selv.
Til frokost i dag spiste jeg to grove skiver med servelat (ikke smør) Etter en time viste blodsukkeret 7,7

Snakket med føde/pol på telefonen.  Inntil jeg har vært på første kons så skulle jeg holde meg helt unna frukt og juice.  Ellers prøve å spise lite og ofte. 

Takk for alle svar [;)]

Ja enig... ligg unna frukt og juice. Selv om sukkeret er naturlig gir det raskt stigning av blodsukkeret... Ønsker deg lykke til!

også bør du drikke minst mulig melk, for det gir rask økning, og rask nedgang.
det viktigste er egentlig å holde blodsukkeret jevnt.

grøv-brød,særlig med rug er flott[:D]

god kveld[:)] Takk det samme her ! skal til dia sykepleier i morgen . Jeg hadde svanger skaps diabetes sist også, men klarte å regulere det med kosten, åltså slapp insulin!Jeg har fått høre , ikke mer enn 2 frukt om dagen , 2 , 3 glass melk, redusere med brød,pasta,ris og poteter.lite eller kutte ut helt søt saker, kjeks,sjokolade o,l  , lite og ofte ! [:)]lykke til!

Så lenge du spiser foreksempel godteri rett etter et måltid er det greit... Men ikk så mye da såklart..

Tusen takk for alle svar  [:D]  Da har jeg litt og forholde meg til [;)] 

Back
Topp