Svangerskapsdiabetes?

Bollen

Elsker forumet
Noen som har hatt svangerskapsdiabetes? erfaringer? Hva spiste dere når dere ble ble søtsyke? Og ble barna store?

Ok, for har oppdaga at jeg har begynnt å få sukker i urinen... Når i sssssssvangerskapet er det normalt at det slår ut isåfall?

ORIGINAL: cutest

jeg fikk det i uke 30. måtte begynne med insulin, blodsukkeret mitt var på 23,5 og gikk ikke ned etter 360 enheter med insulin iløpet av en dag!!
så ungen måtte ut i uke 34 med planlagt ks!
han var ikke stor.
jeg spist sunt og spiste ikke godteri, men jeg har 8 stk i familien som har dia, så jeg fikk det pga gener rett og slett.
la også på meg nesten 40kg!

Kom de fleste kiloene etter uke 30 når du fikk diabetesen eller kom de jevnt og trutt? 23,5 var jo enormt til blodsukker da[&:][&:] Jeg skal snakke med lengen min i dag om kosthold pga måling etter glukosebelastning på 9,9. (sånn på grensen-må passe på litt mao) Jeg er i "faresonene" pga alder, litt høy BMI og arvelighet.

Lykke til til bollen også.. kanskje jeg får noen tips i dag jeg kan dele med deg etterhvert.[:)]

jeg hadde,men jeg spiste ikke såmye søtt egentlig,ble bare veeeeldig tørst!!

drakk vel 5-7 litersmål med vann om dagen..også litt farris i tilegg.var helt sykt tørst..

Ja da var jeg hjemme fra legen..men der var det ingen konkrete gode råd jeg kan dele. Henvist videre til sykehuset da. Det eneste hun sa var grønnsaker i steden for frukt.. og siden jeg ikke drikker særlig brus i utg punktet slapp jeg å bry meg med den. Ellers: rent kjøtt motfor blandingsprodukter...

Back
Topp