svangerskapsdiabetes??

MissMamma

Glad i forumet
hvordan påvirker det nurket i magen egentli?
veninne av meg har fått det, å hun fikk ikke noe mer info en an hun skulle
få innkalling til prøver..

synes det er litt rart at de ikke forklarer noe mer liksom..

så litt info fra noen som har hatt det/har det elr veit noe om det?

Babyen kan bli ekstra stort i magen, og derfor bør en oppfølges spesiellt like før termin. Barnet har og litt økt sjanse for å utvikle diabetes selv

uff da, veninna mi hadde lest at nurket ikke fikk nok næring, å at ho kom til å få ei lita tulle[:D] hu ska få et sjokk tror jeg[:D]

hun har loggi over sf måla hele tia, så spørsj om ho kan bli stor..

jeg har svangerskaps diabetes og måtte bytte om på hele kostholdet mitt.. fram med grovbrød osv osv...men dette får hun nok mer informasjon om ved neste prøver... ungen kan bli STOR om man ikke hører på legen, å ikke kutter ut noe av sukkerintaket man har... I værstefall kan man kan bli satt på sprøyter om man ikke klare å regulere det selv ved kosthold...
man kan også utvikle diabetes etter ungen er født...

huff, får håpe det går bra..
hva med å bli satt igang og gå over termin å sånt da?
har det neon betydning elr?

jeg er på sjukehuset en gang i uka, og da tar de vekst måling og ul for å sjekke babyen, mange blir satt i gang før pga ungen er stor.. andre går tiden ut men sjelden de går over ja.. Ungen klare ikke å kvitte seg med sukkeret og ikke så bra for den..

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Babyen kan bli ekstra stort i magen, og derfor bør en oppfølges spesiellt like før termin. Barnet har og litt økt sjanse for å utvikle diabetes selv

DET tror jeg IKKE! Jeg har hatt det, med sprøytesetting, i mine to siste sv og det var det aldri snakk om! Det er som regel ett varsku for deg selv om at du er diponert for å utvikle diabetes 2 senere i livet. Babyen har det helt fint i magen, men kan bli stor. Tror man må være ekstremt slurvete og spise MYE sukker/karbo for at det skal gå ut over babyen... Hørte aldri noe om det heller...

ORIGINAL: Mammantjulie

ORIGINAL: Tjukkebollepus

DET tror jeg IKKE! Jeg har hatt det, med sprøytesetting, i mine to siste sv og det var det aldri snakk om! Det er som regel ett varsku for deg selv om at du er diponert for å utvikle diabetes 2 senere i livet. Babyen har det helt fint i magen, men kan bli stor. Tror man må være ekstremt slurvete og spise MYE sukker/karbo for at det skal gå ut over babyen... Hørte aldri noe om det heller...
Jeg hadde og svangerskapsdiabetes, og på sykehuset sa de ved flere anledninger (forskjellige personer ved hver kontroll ved diabetespoliklinikk) at både jeg og fosteret var mer disponert for å utvikle diabetes senere i livet.......
Når det gjelder det å gå over tiden i forhold til igangsetting, så er det noe de vurderer ut i fra størrelsen på ungen. Jeg gikk ei uke over termin, og ble da satt i gang men det var på grunn av svangerskapsforgiftning og ikke sv.skapsdiabetesen. Trym om til verden ei uke etter termin og var 3640 gram og 50 cm, så han hadde ikke blitt noe stor pga diabetesen

Back
Topp