svangerskapsdiabetes?

mamma bente

Elsker forumet
hei. Æ bare lure på om de e fler enn mæ som plages me sukker i urin? Har hatt de hver gang æ e te jordmora no. Spise sånn passe me sukker, så de kan itj vær de.

sukker i urinen? hmmm.. nei har ikke hørt nå om det nei i allefall...
E d d som e diabetes?

e itj helt sikker sjø. Blodsukkeret e bra så tru itj de e nå alvorlig.

ORIGINAL: gravid 82

jordmora mi trudd æ hadd svangerskapsdiabetes, så æ mått ta sånn glukosebelastningsprøve, men æ hadd ikke sukker i urinen forde nei. hadd heldigvis itj diabetes heller da.

ORIGINAL: sommerbaby

ORIGINAL: gravid 82

jordmora mi trudd æ hadd svangerskapsdiabetes, så æ mått ta sånn glukosebelastningsprøve, men æ hadd ikke sukker i urinen forde nei. hadd heldigvis itj diabetes heller da.

jeg har også tatt denne testen da jeg har hög BMI, men alt var helt supert! ...må innrömme at alt var fint til tross for at jeg spiser sukker.. Kommer vel til å få en liten elefantbaby!!

Legene mine tror jeg har svskdiabetes for jeg har i hele svsk hatt mye sukker i urin.Nå sist 2+ i glukose,og 3+ på leucocytter.I forrige uke tok jeg glukosebelastningen,men får ikke svar på det før torsdag om 2 dager.Så da får jeg bare ta det som det kommer...mamma tok den prøva også når hun gikk med meg,men hun hadde den ikke,og jeg var nesten 5 kg når jeg kom til[&:]

Eg må også å ta prøver på blodprosent, blodsukker, og stoffskifte...Dette pga høy BMI og stor vektøkning de siste 5 ukene...[:@] 

har du lagt på deg masse den siste tiden, sommerbaby? og derfor må du å ta de prøvene, eg har lagt på eg noe heilt enormt på litt over ei uke 5kilo, forstår rett og slett ikkje hvordan eg har fått det til.

Nu e jo eg overvektig fra før, å jordmora har fulgt veldig med på vektøkningen pga at sjansene for å få svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes er større når man er overvektig.
Du har jo hatt ett særdeles høyt sprett på vekta, eg veit ikkje om det e normalt, men har du snakka med jordmor/lege om den vektøkningen du har hatt?
Plutselig krafig vektøkning er jo ett av tegnene til svangerskapsforgiftning
Eg hadde 6 kilo på 5 uker....[8|]

Jeg må si jeg er spent på svaret jeg får om 2 dager.Men jeg har ikke gått opp veldig mye på kort tid.Jeg har lagt på meg jevnt hele veien liksom,2-3 kg hver mnd fra dag en,totalt 16,5 til nå...

Back
Topp