Svangerskapsdiabetes.

Masala

Juni12s humørspreder
VIP
Julibarna2014
Er nå inni uke 36, hvor legen plutslig ville utrede meg for sv.skaps diabetes med hjemmemålinger.
Dere som har dette påvist, er det 6.7 2t etter måltid som er grensen for dia?

Er nå inni uke 36, hvor legen plutslig ville utrede meg for sv.skaps diabetes med hjemmemålinger.
Dere som har dette påvist, er det 6.7 2t etter måltid som er grensen for dia?
Under 5.3 fastende og 6.7 to timer etter mat.

Jeg måler morgen og to timer etter mat. Har hatt 5 for høye målinger på 2mnder, så nå mener jordmor at jeg hadde uflaks på glukosebelastningen (spiste raske karbohydrater sent dagen før).
3 av 5 for høye målinger har vært "planlagt", altså at jeg har spist noe jeg vet påvirker blodsukkeret og det har vært snakk om maks 0.3 over.
Fikk dårlig informasjon av jordmor på helsestasjon, men fikk henvisning til diabetes poliklinikken av legen og fikk snakket med en kjempeflink ernæringsfysiolog der.

Hva er grunnen til at de plutselig vil utrede deg for det nå?

Så merkelig! Tok du glukosetest i uke 24?

Under 5.3 fastende og 6.7 to timer etter mat.

Jeg måler morgen og to timer etter mat. Har hatt 5 for høye målinger på 2mnder, så nå mener jordmor at jeg hadde uflaks på glukosebelastningen (spiste raske karbohydrater sent dagen før).
3 av 5 for høye målinger har vært "planlagt", altså at jeg har spist noe jeg vet påvirker blodsukkeret og det har vært snakk om maks 0.3 over.
Fikk dårlig informasjon av jordmor på helsestasjon, men fikk henvisning til diabetes poliklinikken av legen og fikk snakket med en kjempeflink ernæringsfysiolog der.

Hva er grunnen til at de plutselig vil utrede deg for det nå?

Ok. Jeg har 3 verdier over grensen da, på 3 dager. Men høyest er 7.8, så det er ikke så gale tror jeg. De ville utrede grunnet funn av for mye fostervann inuke 36. Men jordmor forstår selv lite av forløpet av dette...

Legen min sier at man ikke kan få sv.diabetes senere i sv.skapet :bookworm: Merkelig ja!
Mens legen på sykehus sa at ikke alle blir fanget opp på den glukosebelastningen... når det kommer til svskapsdiabetes vet jeg det er MANGE ulike meninger, råd osv. Ganske tåpelig!

Mens legen på sykehus sa at ikke alle blir fanget opp på den glukosebelastningen... når det kommer til svskapsdiabetes vet jeg det er MANGE ulike meninger, råd osv. Ganske tåpelig!
Ah, det kan jo være det. Men det er jo en fordel å følges opp som om man har det hvis man har antydning/er på grensen :)

Back
Topp