Svangerskapsdiabetes

2020glede

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Andre som har fått påvist svangerskapsdiabetes etter glukosebelastningstest? Fikk mld fra lege idag og blir henvist videre til sykehus. Hva kan man spise og ikke spise nå?
 
Skal ha glukosebelastning selv om en uke så har ikke fått noe påvist enda. Uansett, så leit med svangerskapsdiabetes! Håper du får god oppfølgning på sykehuset:) Det viktigste er å holde blodsukkeret i sjakk og prøve å unngå «jojo» verdier. Grove produkter, grønnsaker, magert kjøtt og andre ting som inneholder lite karbohydrater og sukkerarter er bra:happy: Mye frukt inneholder mye fruktsukker som kan føre til høyt blodsukker, så en må være litt mer forsiktig der.
I bunn og grunn så er det beste å spise sunt og variert, og unngå sukker i størst mulig grad.
Legger ved link til diabetes.no. Står mye bra der:happy:
https://www.diabetes.no/hva-er-diabetes/typer-diabetes/svangerskapsdiabetes/
 
Skal ha glukosebelastning selv om en uke så har ikke fått noe påvist enda. Uansett, så leit med svangerskapsdiabetes! Håper du får god oppfølgning på sykehuset:) Det viktigste er å holde blodsukkeret i sjakk og prøve å unngå «jojo» verdier. Grove produkter, grønnsaker, magert kjøtt og andre ting som inneholder lite karbohydrater og sukkerarter er bra:happy: Mye frukt inneholder mye fruktsukker som kan føre til høyt blodsukker, så en må være litt mer forsiktig der.
I bunn og grunn så er det beste å spise sunt og variert, og unngå sukker i størst mulig grad.
Legger ved link til diabetes.no. Står mye bra der:happy:
https://www.diabetes.no/hva-er-diabetes/typer-diabetes/svangerskapsdiabetes/
Hadde 5,5 fastende og 6,3 etter 2 timer. Men som jeg leser ut fra linken du la ved så har jeg ikke det dersom jeg forstår det riktigo_O
Ved mitt forrige svangerskap hadde jeg 5,1 fastende og 7,9 etter 2 timer å da hadde jeg ikke. Så litt forvirret her
 
Hadde 5,5 fastende og 6,3 etter 2 timer. Men som jeg leser ut fra linken du la ved så har jeg ikke det dersom jeg forstår det riktigo_O
Ved mitt forrige svangerskap hadde jeg 5,1 fastende og 7,9 etter 2 timer å da hadde jeg ikke. Så litt forvirret her
Kan kanskje være fordi det fastende blodsukkeret er i grenseland:confused005 På sykehuset får du nok et blodsukkerapperat du tar med deg hjem og måler hver dag før og etter måltid. Mye lettere å kartlegge blodsukkeret på den måten om en er i tvil:)
 
Sniker: fastende over 5.3 gir diagnosen svangerskapsdiabetes nå. Så med 5.5 har du diagnosen.
 
Jaja får vel bare vente pp henvisning og høre hva de sier
Lykke til! Vær forberedt på at fastende verdier kan være vanskelig å regulere ned med mat, da det ofte skyldes hormonene i svangerskapet. Håper du får time raskt.
 
Back
Topp