Svangerskapsdiabetes

Dragemamma85

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Er det noen her som har hatt svangerskapsdiabetes i et svangerskap, men sluppet unna det i neste svangerskap? Eller vet om det er mulig i det hele tatt?:)

Er det noen her som har hatt svangerskapsdiabetes i et svangerskap, men sluppet unna det i neste svangerskap? Eller vet om det er mulig i det hele tatt?:)

Jeg har ikke hatt det, men det SKAL være mulig å unngå;
Screenshot_20210228-093205597.jpg

Har ikke hatt det selv, men fant dette. Betyr jo at det er 50% sjanse for at man ikke får det på nytt da

Vedlegg

• Screenshot_20210228-130234_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210228-130234_Samsung Internet.jpg
    37,3 KB · Visninger: 16
Har ikke hatt det selv, men fant dette. Betyr jo at det er 50% sjanse for at man ikke får det på nytt da
Takk for svar! Satser på at jeg er heldigere denne gangen:)

Ikke helt svar på spørsmålet ditt, men jeg har to gutter. Svangerskapsdiabetes med gutt nummer to og ingenting med førstemann. Spent nå på 3dje.
Veldig spent jeg også. Dette er mitt femte svangerskap.
Jeg hadde svangerskapsdiabetes med fjerdemann, men ikke med de 3 første. Men klart, da var det helt andre verdier som gjaldt. Bare å være aktiv og krysse fingrene for å slippe det denne gangen:) gikk du på insulin? Eller klarte du å regulere med kost og mosjon?

Veldig spent jeg også. Dette er mitt femte svangerskap.
Jeg hadde svangerskapsdiabetes med fjerdemann, men ikke med de 3 første. Men klart, da var det helt andre verdier som gjaldt. Bare å være aktiv og krysse fingrene for å slippe det denne gangen:) gikk du på insulin? Eller klarte du å regulere med kost og mosjon?

Jeg klarte å regulere det med mat. Men måtte måle hver dag og ble fulgt tett opp. Han var en hel kg større enn broren når han kom ut :)

Jeg klarte å regulere det med mat. Men måtte måle hver dag og ble fulgt tett opp. Han var en hel kg større enn broren når han kom ut :)
Så bra! Her ble det insulin både morgen og kveld de siste ukene. Har virkelig et håp om å slippe det styret i dette svangerskapet:) endte med keisersnitt sist pga str på barnet :dummy:

Hadde det sist, men gikk på metformin og guttungen var 2940 når han vel født 39+0.

Men har tatt blodprøver når jeg var hos legen for en stund siden pga kvalme og hadde da allerede fornøyde fastende verdier så forventer det denne gangen også men skal til glukosebelastning 15 april så håper bare kvalmen er litt bedre da så jeg ikke må igjennom det mange ganger.

Back
Topp