Svangerskapsdiabetes

Sniker fra juli [emoji4] jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes i uke 13 ca. Fikk også innkallinger på sykehuset, først fikk jeg opplæring og utdelt måleapperat og resept på utstyr! Også hadde jeg time hos ernæringsfysiolog hvor jeg lærte litt om hvordan legge om kostholdet, og hva som gir utslag på blodsukkeret og ikke [emoji4] var også veldig bekymret som deg, men det har gått veldig bra. Og jeg har sluppet insulin heldigvis. Er nå 32+3 [emoji4] har ikke måttet ta flere tester [emoji6]

Godt å høre [emoji4][emoji4] hjalp en liten smule å høre.
Håper jeg får det like greit selv [emoji27][emoji4][emoji4]

Jeg kan ikke noe om dette temaet,men vet jeg er i "faresonen" da jeg har en far med diabetes,så kommer nok til å måtte ta testen.

Det jeg lurer på er,har du noe tegn på at du har det? Eller var det helt overraskende?

Jeg var inne for litt over ei uke siden og tok testen og fikk påvist svangerskapsdiabetes. Å har nå fått 3 forskjellige inkallelser til sykehuset [emoji27][emoji27]
Kjenner stress nivået mitt økte kraftig. Er bekymret nok fra før av , og den positive testen der gjorde det bare verre.
Er en plass mellom 16 & 18 uker.
Er glad de tok testen såpass tidlig å fant det ut tidlig , men hva kan jeg forvente meg videre nå ? Og må jeg ta flere sånne tester ??

Oi,var meningen å qoute deg i innlegger oppforbi dette:p

Oi,var meningen å qoute deg i innlegger oppforbi dette:p

Jeg hadde ingen tegn på at jeg hadde det. Men tok testen i uke 14/15 siden det ligger i familien. Å der slo det GODT ut at jeg hadde det. Å legen sa at jo tidligere de fant det ut jo bedre er det :) så om det ligger i familien burde du bli testa tidlig

Back
Topp