Svangerskapsdiabetes

Uune

Glad i forumet
Marsmellows-15
Høsthjerter 2017
Forrige svangerskap fikk jeg påvist kraftig sv.dia rundt uke 23. Med utslag på 11 under glukosetesten, så mao på kanten til dia typ.2. Klarte å regulere det med kosten (kutta ut stivelse) heldigvis og slapp unna insulin. Er det andre her som har hatt sv.dia? Tro hva sjangsen er for å få det igjen? Skal sies at jeg er 15kg lettere denne gangen enn sist jeg ble gravid.

Forrige svangerskap fikk jeg påvist kraftig sv.dia rundt uke 23. Med utslag på 11 under glukosetesten, så mao på kanten til dia typ.2. Klarte å regulere det med kosten (kutta ut stivelse) heldigvis og slapp unna insulin. Er det andre her som har hatt sv.dia? Tro hva sjangsen er for å få det igjen? Skal sies at jeg er 15kg lettere denne gangen enn sist jeg ble gravid.

Så flott at du klarte regulere blodsukkeret med mat. Jeg tenker at det er mindre sannsynlighet for at du får det igjen ettersom du har tatt av en del kilo. Men du får kansje ekstra oppfølging ifht dette?
Jeg har selv diabetes type 1, så kan desverre ikke så mye om svangerskaps diabetes.

Jeg mener å ha lest at har man hatt det en gang er sjansen større for å få det en gang til. Men det hjelper nok at du er så mye lettere. Men dette er synsing fra meg egentlig. Jeg var rett under grensa på glukosetesten, så må nok ta den igjen ja. Håper jeg slipper unna nå også!

Back
Topp