Ok, dere som har erfaring innen dette...noen som har peiling på hvorfor jeg nå får veldig høye målinger hver gang jeg har spist noe? Uansett hva jeg spiser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk for svar. Utrolig kjipt med tanke på at mitt er kostholdregulert da. Alt jeg spiser gir for høye målingerEr ganske vanleg at man trenger mer insulin på sluttener nok derfor
Jeg ville tatt en telefon til din oppfølgningsperson og snakket med dem om detTusen takk for svar. Utrolig kjipt med tanke på at mitt er kostholdregulert da. Alt jeg spiser gir for høye målinger![]()
Skal ringe dem i morgen. De hadde stengt når jeg prøvde å ringe etter 15. Har termin på mandag, så er ikke lenge til. Men, irriterende at alt gir meg for høye verdier. Den lille kan godt komme nå altså!Jeg ville tatt en telefon til din oppfølgningsperson og snakket med dem om dethvis det er lenge Til termin så kanskje det er lurt å begynne med insulin? Jeg vet ikke
hør med jordmor eller lege så får du den beste veiledning
![]()
Skal ringe dem i morgen. De hadde stengt når jeg prøvde å ringe etter 15. Har termin på mandag, så er ikke lenge til. Men, irriterende at alt gir meg for høye verdier. Den lille kan godt komme nå altså!![]()
Jeg hadde det et par dager før vannet gikk, ble aldri mett, ig hadde høyere målinger enn hva jeg pleier. Har stabilisert seg nå. Snakket med lege på sykehuset som sa jeg skulle måle for og etter hvert måltid, men så lenge jeg ikke oversteg 10 mmol var det ok. Hun nevnte insulin for meg, da ble jeg litt irritert fordi jeg var da 5 dager over termin, og begynner en med insulin blir det en mer kontrollert fødsel har jeg forstått. Heldigvis gikk vannet et par dager senere, så nå må de uansett sette meg i gang hvis det ikke skjer noe av seg selv. De fleste sykehus har praksis med å sette i gang senest på termin med de som har sd, men stavanger, bergen og Haugesund har visst egne rutiner...hadde gjort alt for å slippe insulin...prøv f.eks å lage deg en omelett, eller noe med fisk. Blåbær fungerer også som blodsukkernedsettende for noen. Masse lykke tilSkal ringe dem i morgen. De hadde stengt når jeg prøvde å ringe etter 15. Har termin på mandag, så er ikke lenge til. Men, irriterende at alt gir meg for høye verdier. Den lille kan godt komme nå altså!![]()
Tusen takk for tipsJeg hadde det et par dager før vannet gikk, ble aldri mett, ig hadde høyere målinger enn hva jeg pleier. Har stabilisert seg nå. Snakket med lege på sykehuset som sa jeg skulle måle for og etter hvert måltid, men så lenge jeg ikke oversteg 10 mmol var det ok. Hun nevnte insulin for meg, da ble jeg litt irritert fordi jeg var da 5 dager over termin, og begynner en med insulin blir det en mer kontrollert fødsel har jeg forstått. Heldigvis gikk vannet et par dager senere, så nå må de uansett sette meg i gang hvis det ikke skjer noe av seg selv. De fleste sykehus har praksis med å sette i gang senest på termin med de som har sd, men stavanger, bergen og Haugesund har visst egne rutiner...hadde gjort alt for å slippe insulin...prøv f.eks å lage deg en omelett, eller noe med fisk. Blåbær fungerer også som blodsukkernedsettende for noen. Masse lykke til![]()
Tusen takk.Hva spiser du da?
Bl.s mitt steg ihvertfall hvis jeg spiste fint brød. F. Eks pitabrød, eller andre bakverk uten grovt i.
Ris, pasta, potet= høyt bl.s
Egg, hvitost var greit pålegg. Egg ga lite bl.s stigning.
Store måltider---> høyt bl.s
Så grove brødprodukter, små måltider og hyppige måltider og null snop var det som ga meg et bra bl.s.
Lykke til med innspurten.
Tusen takk.
Her er det kun grove produkter (groveste brødet, knekkebrød, müsli uten frukt osv), ingen potet, pasta eller ris. Små porsjoner osv. Der er ingen logisk forklaring iht dia sykepleier, men skal snakke med de i morgen og se hva de sier. Kan bare være kroppen, men en blir jo drittlei (unnskyld ordbruken)![]()
Ja, det må i så tilfelle være kroppen som stresser uten at "jeg" har fått beskjed. Har vært kjedelig og rolige dager her og null stress i det hele tatt. Tror jeg kommer til å spy om noen spør om jeg vil ha en salat det neste året...er SÅ lei... Godt det er siste innspurt for oss nåJeg får også stadig for høye målinger selv om jeg spiser det samme som før. Så mye tidligere i sommer av at det kom av stress. De dagene jeg gikk på jobb og skulle ørten ting fikk jeg høye verdier. Etter at jeg roet ned og har hatt mer "sofaduty" har det kommet seg. Diabetessykepleier sa det fint kunne være en sammenheng. Jeg har også en del målinger mellom 7-8 nå, og tenker at det er greit så lenge det ikke ligger mellom 8-9. Er jo på kontroll hver uke nå, så spør hver gang hva de tenker daKanskje det kan ha med at kroppen stresser mer rett før fødsel - enten vi vil det eller ikke?
![]()
Ja, det må i så tilfelle være kroppen som stresser uten at "jeg" har fått beskjed. Har vært kjedelig og rolige dager her og null stress i det hele tatt. Tror jeg kommer til å spy om noen spør om jeg vil ha en salat det neste året...er SÅ lei... Godt det er siste innspurt for oss nå![]()
Ooo...karamellfrappeJeg fikk 7,8 den ene dagen jeg kjørte til byen og gikk til frisørenÅhoi. Hadde spist samme frokost som alle andre dager før, og den ene dagen jeg var til legen skjedde det samme. Samme kjedelig frokost hver dag (rugbrød med kalkunskinke, grønt eple og nøtter/mandler)
![]()
Her har jeg også spist salat til middagen hver eneste dag. Cripssalat med tomat, agurk, paprika og selleristang. Åhoi. Har bare lyst på en pizza fra PB den dagen jeg kommer hjem fra sykehuset og en karamellfrappe. Startet en ny kafé i byen her uken etter jeg fikk vite jeg hadde sv.dia og ALLE prater om den frappen. Blir så oppgitt for at jeg må sitter her med rugbrød og salatHåper bare det normaliserer seg etter fødsel så en kan kose seg litt mer med mat.
Nå er det jo ikke mange dagene igjen til din termindato!Blir du igangsatt på termindato om noe ikke har skjedd? Jeg har fått vite at de tenker å gjøre det med meg.
Ja, karamellfrappeOoo...karamellfrappe
Jeg har fått beskjed om å ringe inn på mandag (termin) og så skulle jeg bli tatt inn. Om det kun er til trivselkontroll så skal de få seg en overraskelse![]()
Hehe...ja, hadde jo det. Har fått beskjed av 3 forskjellige ar jeg ikke skal gå over termin, men...kommer an på hvem som tar Tlf når jeg ringer på mandag. Kommer til å ringe så tidlig som mulig for jeg har jm time den formiddagen. Får jeg ikke hjelp på sykehuset får jm ta tak i detJa, karamellfrappeHvis noen snakker igjen om den der frappen før fødsel så blir jeg sint
*VIL HA*
Synes det er litt dårlig at de ikke har mer plan på det enn at du skal ringe inn. Hvis det er meningen du skal settes i gang i starten av neste uke, så hadde det jo vært greit å vite nå![]()
Jeg har vært så glad for at kommunejm også arbeider på føden. Føler hun har vært flink til å følge opp, men en må jammen stå på en del selv også. Sikkert lurt å ringe tidligHehe...ja, hadde jo det. Har fått beskjed av 3 forskjellige ar jeg ikke skal gå over termin, men...kommer an på hvem som tar Tlf når jeg ringer på mandag. Kommer til å ringe så tidlig som mulig for jeg har jm time den formiddagen. Får jeg ikke hjelp på sykehuset får jm ta tak i det![]()