Svangerskapsdiabetes

Jeg fikk resultatet nå, og min var negativ :) er bra de snappet det opp hos deg nå og ikke senere da i så fall! Er jo fortsatt mye godt man kan spise. Ang. sukker og slikt. Kan Stevia være et alternativ søtningsmiddel for deg?
Så bra den var negativ :)
Ja, både stevia og sukrin kan brukes som søtningsmiddel. Skal jo holde meg unna naturlig søte ting som honning og frukt også, så godt man har noe når søtsuget er som verst

Så bra den var negativ :)
Ja, både stevia og sukrin kan brukes som søtningsmiddel. Skal jo holde meg unna naturlig søte ting som honning og frukt også, så godt man har noe når søtsuget er som verst
Tror Akasie honning er et unntak der? :) syns å huske at den er diabetes vennlig?

Jeg har også fått det påvist. Ble kun testet pga har nære slektninger som har det, og har tydeligvis fått dette til tross for at jeg ikke har sukker i urinen. Ble veldig overrasket egentlig. Men må bare passe litt mer på hva jeg spiser, samt måle blodsukkeret. Spiser generelt sunt og er i mye aktivitet, så blir nok ikke store forandringen. Men litt kjedelig er det jo uansett..

Skal ikke glukosebelastningen tas på fastende mage?
Legen min ringte nå og la igjen beskjed om at timen måtte utsettes til senere på dagen. Skal jeg faste halve dagen for så å drikke det skvipet så blir jeg garantert dårlig! :(

Legen min ringte nå og la igjen beskjed om at timen måtte utsettes til senere på dagen. Skal jeg faste halve dagen for så å drikke det skvipet så blir jeg garantert dårlig! :(
Jo, jeg fikk iallefall beskjed om å ikke spise etter midnatt. Hadde time halv ti, og fikk først spise rundt 12 dagen jeg tok testen.

Taes fastende ja. Så må du sitte der i to timer.. fikk beskjed om å gå minst mulig fordi det kunne påvirke resultatet. Jeg hadde spurt om å heller få ta den dagen etter eller no istedet da. Ikke greit å gå så mange timer med tom mage for så å drikke det sukkervannet. Usj :p om du gjør det, ta med deg mat så du får i deg noe så snart du er ferdig.

Takk for svar :) Var det jeg mente ja... Da blir det ikke aktuelt å utsette til senere på dagen!

Nå har jeg også drukket dette berømte sukkervannet - valgte den med sitronsmak, og syns ikke det var så ille som jeg var forberedt på jeg :) Det smakte ikke godt, og ikke smakte det sitron heller, men jeg fikk det i meg i løpet av noen minutter (fikk beskjed om maks 5 min), og brakk meg kun en gang da jeg tok en litt for stor slurk. Nå skal jeg sitte her i to timer å vente, så er det ny blodprøve. Kjenner jeg begynner å bli litt skjelven i kroppen og er skrubbsulten, og mini i magen sparker som en gal, han har vel fått sukkerkick :P har heldigvis tatt med meg en bok og strikketøy, så har jeg noe å gjøre mens jeg venter :)

Nå har jeg også drukket dette berømte sukkervannet - valgte den med sitronsmak, og syns ikke det var så ille som jeg var forberedt på jeg :) Det smakte ikke godt, og ikke smakte det sitron heller, men jeg fikk det i meg i løpet av noen minutter (fikk beskjed om maks 5 min), og brakk meg kun en gang da jeg tok en litt for stor slurk. Nå skal jeg sitte her i to timer å vente, så er det ny blodprøve. Kjenner jeg begynner å bli litt skjelven i kroppen og er skrubbsulten, og mini i magen sparker som en gal, han har vel fått sukkerkick :P har heldigvis tatt med meg en bok og strikketøy, så har jeg noe å gjøre mens jeg venter :)
Hvordan gikk det?

Hvordan gikk det?
Fikk ikke noe svar i dag. Det blir sendt til legen, så hører vel bare fra ho hvis det er noe galt. Er 35 uker i dag, så merker at jeg ikke er så nervøs for et eventuelt svar egentlig.
Men når jeg kom hjem og hadde fått i meg mat ble jeg utrolig sliten, måtte legge meg ned litt, og plutselig hadde jeg sover en time. Var helt skutt! Er det vanlig å bli så utmattet av den testen?

Fikk ikke noe svar i dag. Det blir sendt til legen, så hører vel bare fra ho hvis det er noe galt. Er 35 uker i dag, så merker at jeg ikke er så nervøs for et eventuelt svar egentlig.
Men når jeg kom hjem og hadde fått i meg mat ble jeg utrolig sliten, måtte legge meg ned litt, og plutselig hadde jeg sover en time. Var helt skutt! Er det vanlig å bli så utmattet av den testen?
Jeg ble ikke spesielt sliten etterpå, men for tiden kan jeg lett sove en time. Når som helst, hvor som helst! :P

Jeg lurer på om jeg kanskje kan ha fått svangeskapsdiabetes, siden det lukter søtlig av urinen, og jeg har vært veldig tørst/tisset mye. Skal til JM i morgen, så får se om det er utslag på urinen eller blodsukkeret.

Back
Topp