Svangerskapsdiabetes

Gravidmamma2014

Elsker forumet
Jeg har byttet jordmor grunnet dårlig kjemi med den forrige... Hadde første time med den nye i går - og da ble alt snudd på hodet...

Får beskjed om at sykehuset har retningslinjer som sier at fødende med BMI over 40 må vurderes individuelt om man får føde ved lokalsykehuset - eller om man må føde ved universitetssykehuset som ligger 60 mil unna... Så hun sendte henvisning i går for at jeg skal få den vurderingen...
I tillegg mente hun SF-Målet var såpass høyt at hun ønsket en vekstkontroll av baby - denne ble og sendt i går - og sf-målet har holdt samme kurve hele veien...uten at den forrige jm kommenterte mer om dette...

Fikk klar beskjed om å bestille time til glukosebelastning snarest - grunnet vekten min...og får time til dette i dag - og får fullt utslag på blodsukkeret - 2timersverdien er på 11 og jeg har dermed fått påvist svangerskapsdiabetes... Min forrige jordmor så ikke helt hensikten med å ta den testen...har jo ikke vært i nærheten i de forrige svangerskapene...

Så i morgen må jeg ringe fastlegen for å få bekreftet at hun ringer sykehuset med det samme, så jeg får kommet inn for å komme i gang med oppfølgingen der - dette fant jordmor ut for meg i dag da jeg i min frustrasjon ringte henne for råd - hun kontaktet sykehuset for å høre for meg siden jeg ikke fikk tak i fastlegen etter testen...de ser visst helst at jeg kommer inn i morgen...

Jeg følte meg ikke helt trygg med oppfølgingen fra hun forrige - alt jeg ønsket å snakke om ble bare avføyd med beskjed at det ikke er noe å bekymre seg for... De tingene jeg har prøvd å få samtale med henne om vekten, glukosebelastning, størrelsen på baby og om den forrige fødselen...

Men å ta det opp med den andre jordmoren så var jo himmel og hav i bevegelse på grunn av ting som har vært oversett tidligere i svangerskapet...

Oi, skjønner det ble lit av en dag for deg!! :( men fy søren så godt at du tok tak i det og fikk by jordmor så du ble tatt på alvor :o

Back
Topp