Svangerskapsdiabetes

oktober08

Glad i forumet
Hei

noen her som har /har hatt svangerskapsdiabetes?

Hadde det i forrige svangerskap for 9 mnd siden, og har allerede begynt ¨å sjekke...spist en skål med risgrøt, med sukker. 2 t siden og hadde 7.0 på målingen.. er det stor sjangse for å få det denne gangen og da ??

Jeg hadde det sist svangerskap og de sa at det var stor sjanse for å få det igjen :confused:

Jeg hadde det også sist sv.skap. Er livredd for å få det igjen, så passer litt på hva jeg spiser :)

Er ikke 7.0 litt høyt?

Hadde dt på slutten av forgje svangerskap, men dreiv ikkje med målinger. Fekk berre beskjed om å kutte ut usunne ting. Jaggu enkelt det ja! Endre kosthold i uke 38....
Håper på at eg klarer å holde meg unna, har et utgangspunkt 10kg under start forgje gang,vså håper dt hjelper på. Har lagt om kosthold i mellomtida så håper det går veien

Jeg hadde det også sist sv.skap. Er livredd for å få det igjen, så passer litt på hva jeg spiser :)

Er ikke 7.0 litt høyt?
Jeg hadde 7.0 i bl.s etter jeg tok glukosebelastning forrige sv.skap. (2 t etter å ha drukket en grusom søt melis-guffe) Måtte ta pga høy bmi. Fikk beskjed om at det var innenfor normalen:) Ble aldri noe høyere heller. Målte litt innimellom på jobb, 2 t etter måltid og da lå jeg på mellom 5-6:)

Back
Topp