Svangerskapsdiabetes.

Shionage

Flørter med forumet
Tok urinstix i går og oppdaget glukose i urinen, så tok derfor et fastende blodsukker i dag, som viste 7,4. Har brukt å ligge på mellom 5 og 6 på kveldene etter å ha tatt blodsukker tester når helsefag elever har øvd på meg. Har ikke målt meg selv i tidligere svangerskap så vet ikke hva som er normalt for meg og hva som regnes som normalt i svangerskapet, er det noen som vet

Har du nær slekt med diabetes type 2? Det har nemlig og har tatt glukose test, får svar i morgen! 7,4 fastende hørtes ganske høyt ut! Jeg hadde 4,3 fastene og rundt 7,8 etter inntak av glukose over to timer. Du burde sjekke med legen din! Og få tatt en sånn test, viktig å ikke gå med sv. diabetes uoppdaget !

• Liker
Reactions: EJ
Har du nær slekt med diabetes type 2? Det har nemlig og har tatt glukose test, får svar i morgen! 7,4 fastende hørtes ganske høyt ut! Jeg hadde 4,3 fastene og rundt 7,8 etter inntak av glukose over to timer. Du burde sjekke med legen din! Og få tatt en sånn test, viktig å ikke gå med sv. diabetes uoppdaget !

Enig!

Få tatt glukosebelastningstest, snakk med lege eller jordmor så du får tatt så snart som mulig!
Mener grensa er 7.8, men skal ikke si noe sikkert

Jeg hadde 4,6 fastrente og 7,6 med påvist svangerskapsdiabetes. Hvis du har spist mye sukker i går kan jo det være utslagsgivende. men burde ikke være så høyt. tenker du burde ta en glukosebelastning for å se. eneste som gir et sikkert svar.

Du bør få tatt glukosebelastningstest. Husker ikke hva grenss er. Men bedre å gjøre det altså :) lykke til :)

Nei har ingen i nær familie med diabetes, synes det er så rart at det skal dukke opp i dette svangerskapet, i de forige levde jeg på sjokolade og is, men i dette svangerskapet har jeg ikke spist noe slikt, har noen lørdager spist litt gele smågodt, men ikke mye. Legen ringte så skal på mandag til undersøkelse, håper det var bare 1 gangs tilfelle at blodsukkeret var så høyt.

Var hos legen i dag, og det var ingen utslag på verken urin eller blodprøver, så det var da enda bra, iallefall veldig glad for at det ikke var diabetes

Back
Topp