Svangerskapsdiabetes... ?

diamond

Andre møte med forumet
Kom akkurat hjem fra legen etter å ha tatt sukkerbelastningstest. Fikk beskjed om at blodsukkeret var på 8,8 men skulle få svar fra sykehuset i morgen.
Når jeg googler ser jeg jo at det er svangerskapsdiabetes.
Er det noen andre som har det?? Hva skjer videre? Skal jeg bare holde meg unna alt sukker??

Hater å få et svar på en sånn prøve og ingen forklaring!

Var blodsukkeret på 8,8 to timer etter du drakk glucosebelsatning?

Hmmm fikk ikk så fort svar jeg for de må sjekke ift langtids osv... Men hvis du har svangerskapsdia skal du bli fulgt opp av legen ift kosthold... Holde deg mest mulig unna sukker osv og spise ofte men lite....mulig de følger opp med vekstestimeringer av baby oxo:)

Takk for svar. :)

Jeg får bare se hva de sier i morgen da. Men jeg likte det ikke kjenner jeg. Blir satt ut av at ikke alt var som det skulle.
Hadde ikke forventet det. :(

Håper det ikke er det du har da!

Sniker fra juni2014

Jeg hadde resultat på 4,9 ca før testen og deretter 8,4 etter to timer hvor de testet med stikk i fingeren, skal de ikke teste med stikk i fingeren?
Ifølge legen min var 8,4 helt fint..? Jeg føler meg ikke trygg på svaret hun har gitt kjenner jeg og er veldig bekymret!
Håper du får gode nyheter :) Såvidt jeg har skjønt så ligger grensa på 7,7, alt over dette er for høyt :/

Venter tvillingergutter i mai/juni 2014 <3

Har fremdeles ikke fått svaret fra sykehuset. Men de ringte fra legekontoret i går, og jeg fikk legetime i morgen. Skulle få svaret da.
Så.., jeg forventer ikke noe positivt svar. Hadde resultatene fra sykehuset vært bra kunne de jo bare sagt det.

Jeg får se hva hun sier i morgen, men har hvertfall kuttet ut alt med sukker, kuttet ned på melkeprodukter, og spise kun brød med mye fiber, kuttet ut frukt, og så får jeg bare vente på resultatet...

Eg tok i dag, men fikk berre beskjed om at jordmora mi fekk svara mine.

Men regner med om dei ringer dersom det er nåke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da jeg tok sendte de inn blodprøvene så jeg fikk svaret ca 3 dager etter testen. Til meg sa de at de måtte ta blodprøven i arma ikke i fingeren

Ringte jm i dag og hun henviste meg rett til medisinsk poliklinikk og gyn.poliklinikk med diagnose svangerskapsdiabetes med mitt resultat på 8,4 :/ Kjipt, men bra at de tar det på alvor :) Det går jo over igjen etter fødselen og vi får jo en sunnere kost

Ringte jm i dag og hun henviste meg rett til medisinsk poliklinikk og gyn.poliklinikk med diagnose svangerskapsdiabetes med mitt resultat på 8,4 :/ Kjipt, men bra at de tar det på alvor :) Det går jo over igjen etter fødselen og vi får jo en sunnere kost

Huff da.... Ikke noe gøy. Men som du sier, det er bra de tar det på alvor.

Hvordan er formen din sånn ellers?
Jeg er nemlig forferdelig slapp, men vet ikke om det har noe med dette å gjøre.

Huff da.... Ikke noe gøy. Men som du sier, det er bra de tar det på alvor.

Hvordan er formen din sånn ellers?
Jeg er nemlig forferdelig slapp, men vet ikke om det har noe med dette å gjøre.

Er ganske så slapp jeg og med mye hodepine og tørste!
Også er jeg sulten nesten hele tiden..

Tok samme prøve i dag.. men det var pga bmi. har ingenting utslag i urin.. Må spise maten mange ganger da den ligger og ulmer bak i halsen, ellers var livmora aaaltfor svær.. Så er nokså spent.. har ikke hatt det med de andre to, men mor mi fikk også ei røys med prøver, men de fant aldri noe.. bare stor bebis (skal nå klare å trykke ut det og selv om de andre var normale)

Har heller aldri hatt sukker i urinen :) Sjekka mange ganger hjemme også med sukkertester :)

Takk for svar. :)

Jeg får bare se hva de sier i morgen da. Men jeg likte det ikke kjenner jeg. Blir satt ut av at ikke alt var som det skulle.
Hadde ikke forventet det. :(
Skjønner deg godt, men du virker som en fornuftig dame så det her tror jeg du takler perfekt! Ser du skriver at du har endra litt allerede å må si at det er super bra gjort! Hos meg tok de blodprøven på laben på sykehuset og sendte inn til microbiologen... Så mulig de gjør ting annerledes andre steder:)

Tusen takk for støttende ord!
Det ble jeg veldig glad for :)

Skjønner deg godt, men du virker som en fornuftig dame så det her tror jeg du takler perfekt! Ser du skriver at du har endra litt allerede å må si at det er super bra gjort! Hos meg tok de blodprøven på laben på sykehuset og sendte inn til microbiologen... Så mulig de gjør ting annerledes andre steder:)

Jeg skjønner ingenting egentlig jeg. For jeg ba om en test på svangerskapdiabetes. Hu tok ett stikk i fingern og sjekka urin. Men fikk aldri no svar, hu bare skrev inn på helsekortet og var ferdig. (Labdama) skrev - på urin utenom det er det ikke noe ekstra der. :(

Jeg skjønner ingenting egentlig jeg. For jeg ba om en test på svangerskapdiabetes. Hu tok ett stikk i fingern og sjekka urin. Men fikk aldri no svar, hu bare skrev inn på helsekortet og var ferdig. (Labdama) skrev - på urin utenom det er det ikke noe ekstra der. :(
Hvis du skal testes for svdia skal man faste,så tar de fastende blprøve for så å drikke en glucosedrikk (i løpet av 5 min) for så vente to timer og så ta blodprøve igjen... Syntes du skal be legen din om å henvise deg til det som heter glucosebelastning!

Back
Topp