Svangerskapsdiabetes?

6,5 fastende blodsukker og langtidsblodsukker på 7,2, glukosebelastning etter 2 timer 12,6:( Ikke bra. Blir
henvist videre.

Du får nok god oppfølging videre da! Kjedelig å få svskapsdiabetes da..

Jeg hadde 2+ av sukkerinnhold i urinen på kontroll i går. Men fikk bare beskjed om å være bevisst på hva jeg spiser og drikker. Jordmor så ikke vitsen med og sende meg videre, da jeg er 36+2....

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Var på den testen i dag, var et helv... Har vært så slapp og uvel etter det. Sofaliggende selv om jeg har spist to normale måltider etter testen.
Så nå er det å vente på svarene da.. Håper jeg slipper den testen en gang til for det var virkelig ikke noe kroppen min likte :confused:

På "mobben"

Enda jeg har et normalt kosthold, har et tungt fysisk arbeid og går daglige turer... Fikk sv.diabetes i slutten av forrige svangerskap også. Håper jeg ikke utvikler diabetes type 2. Planlagt keisersnitt er satt til 1. Oktober:)

Var på den testen i dag, var et helv... Har vært så slapp og uvel etter det. Sofaliggende selv om jeg har spist to normale måltider etter testen.
Så nå er det å vente på svarene da.. Håper jeg slipper den testen en gang til for det var virkelig ikke noe kroppen min likte :confused:

På "mobben"

ja, fryktelig uvel og i dårlig humør etter den testen i dag.

Jeg hadde 2+ av sukkerinnhold i urinen på kontroll i går. Men fikk bare beskjed om å være bevisst på hva jeg spiser og drikker. Jordmor så ikke vitsen med og sende meg videre, da jeg er 36+2....

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Da har du ikke lenge igjen:) Lykke til. Jeg er i uke 31.

Enda jeg har et normalt kosthold, har et tungt fysisk arbeid og går daglige turer... Fikk sv.diabetes i slutten av forrige svangerskap også. Håper jeg ikke utvikler diabetes type 2. Planlagt keisersnitt er satt til 1. Oktober:)

Da er det i alle fall ikke så lenge igjen :)

6,5 fastende blodsukker og langtidsblodsukker på 7,2, glukosebelastning etter 2 timer 12,6:( Ikke bra. Blir
henvist videre.
Heldigvis noe du kan gjøre noe med. Blir så greit atte...
Melk,kaviar, majones, brus og godteri blir første pri...

Sent fra padda

Livsstil og kosthold har nok ikke noe med dette å gjøre i mitt tilfelle.

Men du må nok kostholdsregulere dette likevel tenker jeg, da du ikke bryter ned sukkeret som vanlig. Så det er jo kjipt med en strengere kost, men mest sannsynlig vil du få insulin som vil hjelp deg videre i prosessen. Dette vil de helt sikkert være flinke til å hjelpe deg med på sykehuset. Håper det ordner seg for deg! :)

Back
Topp