Svangerskapsdiabetes

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Flere enn meg som har fått diabetes?? Har bare hatt det i snart en mnd men begynner å bli en smule lei av å måle blodsukker fem ganger om dagen og ta insulin sprøyte to ganger om dagen..

Håper jeg klarer å kontrollere det godt nok til at det ikke blir noen store problemer med fødselen eller vekten hans.. Men jeg slipper vertfall å gå over terminen då... Får veldig god oppfølgning av haukeland og kk, og alle kontroller frem til fødselen skal foregå på kk..

Håper virkelig ikke jeg har/får det.. Skal å ta en prøve på sykehuset om 2-3 uker..

håper dere slipper unna.. Er virkelig kjedelig å alltid passe på hva jeg spiser og å måtte stikke seg selv hele tiden...

huff, det kan jeg tenke meg.
Jeg hadde det ikke sist gang, menneh, nå er jeg uheldigvis veldig gla i cola å snop.
Så blir ikke overraska om det blir utslag nå.

Men om man får det, MÅ Man måle blodsukker å sette insulin. eller kommer det ann på hvor høy den er?

Hadde d forge sv. Fikk d da påvist i begynnelsen av november, men klarte å holde d i sjakk med å passe på maten. Klarte d også gjennom desember faktisk. Va lova at ej skulle bøi satt igang på tetmin, men lillegutt blei født 8daga etter termin! Så låg vi på sykehus i 6daga etter fordi han måtte ha insulin. Denne gangen ser d ut til at ej slipper unna! Skal ta ny bloprøve om litt over 14 daga (måler langtids blodsukleret for ej orka ik ta den ekle glukose belastninga)

Kommer vel litt ann på hvor høy den er på måling hos legen. Min var høy nok til at han sendte meg til KK. Der måtte jeg måle blodsukkeret fem ganger om dagen i en uke, så inn på ny kontroll for å sjekke målingene. Då fikk jeg beskjed om at hvis jeg klarte å legge om kostholdet helt så kunne jeg kanskje slippe insulin,MEN siden jeg er så glad i mat som inneholder sukker bestemte jeg meg for at insulin kanskje er det beste og sikreste..

Men du kan altså være så heldig at den ikke er så høy og at oppføging av fastlege og endring av kosthold er nok..

Skal ta test på onsdag. . :-(

Jeg hadde svangerskaps diabetes med førstemann, men ikke andre gangen. Så om noen uker så skal jeg ta den testen, så spent om det gir utslag eller ikke. Ulempen med å få det er jo den stikkinga dagen lang, og at man kan få vanlig diabetes etter fødsel og. Så hvis jeg får det, så håper jeg det blir borte etter fødselen. Men fordelen er at man får jo regelmessig UL da :P

De sa sist jeg var på KK at jeg vistnok har hatt diabetesen med meg inn i svangerskapet så det er vist diabetes type 2 og ikke svangerskapsdiabetes.. Men fastlegen min skjønte ikke helt hvordan de liksom hadde funnet ut av det så han kaller det fortsatt svangerskapsdiabetes.... er det rart man blir forvirret??

Så dumt at du har fått det.. Men dere andre, som ikke har hatt det i tidligere sv.skap, hvorfor skal dere ta en slik test? Jeg hadde ikke det sist og har heller ikke hørt om det så langt i dette sv.skapet.

Håper dere alle slipper hvertfall :)

Så dumt at du har fått det.. Men dere andre, som ikke har hatt det i tidligere sv.skap, hvorfor skal dere ta en slik test? Jeg hadde ikke det sist og har heller ikke hørt om det så langt i dette sv.skapet.

Fordi jeg er overvektig fra før, så må jeg ta den.

Må ta den for at jeg har høy BMI og at minste gutten min var så stor. Det var 1 kg mellom elste og minste...

Har dere som har fått påvist dette hatt noen symptomer ? Jeg skal mest sannsynlig ta sukkerbelastning etterhvert jeg å... men blir litt forvirra når JM vil at jeg skal ta det.. mens legen mener han ser nok på langstidsblodsukkeret og heller har henvist meg til en ekstra UL om 1 mnd... så nå ser det ut som jeg får begge deler...

Jeg fikk svg.diabetes for snart 8 år siden nor jeg hva 8 mnd med prinsessa mi. Å jeg er av en av dem som ikke bøir kvit det, å må leve med det resten av livet. Så jenter har dere høy BMi, så få dere sjekket..

Blei kvitt det

Back
Topp