Svangerskapsdiabetes

Februar?

Forumet er livet
Var på glukosebelastning i går og fikk jammen påvisst svangerskapsdiabetes denne gangen også. Sist fikk jeg det påvisst i uke 24 og denne gangen i uke 14. Det var ikke så kult må jeg bare innrømme. Er jo egentlig optimistisk for jeg vet hva jeg går til, men samtidig hadde jeg ikke trodd at jeg skulle få det så tidlig. Må bare passe på å spise ordentlig. Trodde ikke jeg spiste så usunt allikevel altså.

Men kan det ikke komme mer eller mindre av seg selv også?
Altså, MÅ det komme av at man spiser usunt?
Får du noen spesiell oppfølging/ diett eller noe liknende nå som det er påvist?

:/ så kjedelig! :( Håper du kommer greit igjennom allikevel. Men trist at du har fått det!! Krysser fingre for et fint svangerskap for deg til tross.

Jeg vet ikke hvorfor jeg får det. Trodde det var fordi jeg spiste usunt uten at jeg føler jeg spiser så altfor usunt da.
Jeg fikk jo det som sagt sist også, og da spiste jeg til slutt veldig sunt. Gikk bare opp 7 kilo totalt. Ikke at få kilo er om å gjøre, men jeg hadde nok å ta av til å begynne med.

Jeg skal tilbake til legen om en måned. Legen sa til meg spis sunt, men om jeg ikke hadde visst det jeg vet nå så trodde jeg å spise mye frukt var sunt, men det er jo det slett ikke med diabetes.
Blir ikke fulgt opp særlig nå, men kanskje igjen om en måned.

Nei, mye frukt er desverre ikke bra... 
En Fedon-tilnærming vil jeg tro er fin =) 
Håper det går fint da!

Uff da :(
Men regner med du blir tatt godt vare på du og babyen.. :)

Har selv vert på grensa med de 2 andre, så blir fulgt godt med denne gangen, selvom alle urinprøver til nå har sett bra ut :)

God klem

Siden det var så tidlig ennå ville legen ta det med ro før jeg ble henvist til sykehuset. Det blir vel etterhvert. Hadde fint blodsukker i morges og etter første måltid. Glemmer å måle egentlig!

Camomille skrev:
:/ så kjedelig! :( Håper du kommer greit igjennom allikevel. Men trist at du har fått det!! Krysser fingre for et fint svangerskap for deg til tross.

Back
Topp