Svangerskapsdiabetes?

Julifrøet

Elsker forumet
Er det noen av dere jentene som har hatt svangerskapsdiabetes før?
Jeg hadde det mest sansynlig sist, men det ble ikke oppdaget. Mye tyder på at jeg hadde det, både iht symfysemål, vektoppgang, størrelse på barnet og morkaka når den kom ut.

Så jeg er livredd for at jeg har det nå også. Jeg gikk på vekta i morges og har gått opp 2kg på en uke?? mulig det er litt veske, siden jeg spiste litt for salt pinnekjøtt i går, men likevel.

Hva slags diett gikk dere på? Jeg elsker jo melk, brød, ris og pasta, så om jeg må kutte ut alt det gode, vil ikke det neste halvåret være kos for meg. *angst*

Og dere andre, hvor mye har dere gått opp så langt?

Har heldigvis sluppet unna det sist å satser på å slippe det nå og, jeg har bare gått ned i vekt faktisk, det gjorde jeg sist og, mye... Veide det samme før svangerskapet som jeg veide i 6 måned sist:( denne gang håper jeg d holder seg litt stabilt siden kvalmen har dabbet av alt... Lykke til håper du slipper det denne gang:)

Jeg fikk det sist og kuttet alt av snop og snacks og til og med kaker i selskap.
Jeg levde ellers relativt normalt, spiste normalt sunne middager (droppet pannekakene) men passet på porsjonene og spiste mer grønnsaker enn vanlig.
Jeg hadde antidilla på brød så jeg spiste yoghurt med kornblanding oppi til frokost, lunsj og kvelds føltes det ut som :-P

Endte opp med å gå ned i forhold til startvekt. Men jeg var streng! Selv om jeg var skrubbsulten så spiste jeg ikke med mindre enn 3 timers mellomrom og passet veldig godt på blodsukkeret.

målte du blodsukkeret på noen måte da?

Julifrøet skrev:
målte du blodsukkeret på noen måte da?

Meg?
Ja,jeg hadde sånt apparat :-)

Jeg har gått opp og ned 2 kg hele tiden nå i flere uker. Ene dagen veier jeg masse, neste dag plutselig 2-3 kg mindre, så går mye opp og ned her. Har gått opp 1.6 kg på 5 uker da, i forhold til kontrollene.

Men veier jo mer nå enn sist jeg var gravid, og liker det ikke. SKAL skjerpe meg i matveien veldig veldig snart, for jeg vil ikke bli enorm, og vil ikke ha en stor baby heller.

er ikke noen storfan av å stikke meg, men må jeg så må jeg. Får krysse fingrene og håpe at jeg "bare" kan kutte ned på søtsakene.. ikke at jeg spiser så mye søtsaker. Frukt kan jeg også gi slipp på, men tror ikke jeg klarer å droppe alt av sukker i brød, melk og pålegg.

Jeg tror kanskje jeg skal være skikkelig streng med meg selv en ukes tid nå, og så kan jeg skeie litt ut rundt julaften (siden jeg ikke får fenalåret mitt i år, så kan jeg iallefall unne meg en julebrus til middagen), og så være skikkelig streng igjen over nyttår :)

Back
Topp