svangerskapsdiabetes

LilleLavendel

Forumet er livet
jeg tok jo glukosebelastning her tidligere, og hadde verdier på 8,2 etter belastningen, noe legen mente var akseptabelt, men litt forhøyet. på jordmortimen idag så sa jordmor at det faktisk var svangerskapsdiabetes! så nå er det STRENG diett her! det har jeg bedrevet i snart to uker nå da, holdt meg HELT borte fra kaker, is, brus, juice, syltetøy, frukt OG godis! flinke meg! hehe. så jordmor sa jeg skulle bare fortsette sånn, så går nok dette veldig bra. bare litt sjokk å få høre at man har svangerskapsdiabetes![8|]  skal få jevnlige kontroller og ultralyder på KK nå da, for å se at lillejenta mi vokser helt normalt og sånn:)  det er jo bra! men må kanskje begynne å stikke meg selv i fingeren etter hvert måltid og sånn, DET håper jeg at jeg slipper!!

ellers var alt fint, ingen sukker i urinen nå, fint blodtrykk, fin hjerterytme, og det symfyse-fundusmålet mitt som sist gang var endel for høyt, er nå innenfor den grønne streken:) så det er bra![:)]
ble langt det her.hehe

ja, får håpe at du får tilbake fine prøver!:)
går fint med meg, er mer bekymra for lille i magen. men det må jo bare gå bra det her og!

oi oi oi,men det er godt å høre at bebissen har det bra å sånn..god bedring og stå på[;)]lykke til

de tar det hvis de finner sukker i urinen, ja!
de vet ikke helt hvorfor man får det, sånn jeg har forstått, men alle gravide har visst nedsatt glukosetoleranse ellerno og nedsatt produksjon av insulin og hos noen så takler kroppen det dårligere enn hos andre, uten at de har helt forklaring på det. sa jordmor til meg da.
og for meg gir det seg utslag i at jeg kan bli veldig mye slapp og trøtt, mye tørst, hyppig vannlating og i noen tilfeller får den gravide hyppigere urinveisinfeksjon og sånn! for ungen kan det bety at den abre får i seg for mye sukker som lagres som fett og dermed: STOR unge!
men foreløpig er lille frida bare lille frida, og helt helt gjennomsnittelig, så håper hun holder seg sånn i alle fall! nå får jeg oppfølging og kan følge med på hvor stor hun er og sånn med hyppigere ultralyder og sånne ting da. så det er jo bra!:)

Back
Topp