Svangerskapsdiabetes

leja

Glad i forumet
Noen som vet hva blodsukkerverdien er på når man har svangerskapsdiabetes. Tatt test på sykehuset i dag nemlig, og må vente helt til 10 april for å høre hvor ille det er(eller ikke) Lå på 4,5 som fastende og på 8 to timer etter at jeg hadde drukket 3 glass med kjempesøtt vann. mellom 3-6 var ca normalt var alt jeg fikk vite 

veit ikke heilt jeg.. tror det er slik at det er  flere du må ha svar på før de setter den diagnosen. veit at til vanlig  når man er gravid så skal det være under 6 men tror at den er høyere ved graviditet.

ok. Da kan jeg kanskje slutte å bekymre meg.

Eg hadde 5,2 før og 5,8 etterpå- fikk beskjed fra legekontoret at var det over 7,8 etter 2 timer så måtte dei undersøke meir for då kunne det være fare for det

Legen min ringte i dag, og jeg har ikke svangerskapesdiabetes. Men hadde høye verdier, og må holde meg unna kaker og snop. Ble jo veldig glad, men hvordan skal jeg klare meg uten søtsaker. Må jeg så må jeg[:(][:(][:(][:(]
Var vist ikke uvanelig å få trøbbel med sukkerverdier når man har polisystiske plager. Får ny time på sykehuset for å se om det må følges opp 

Cyster på eggstokkene. Har ikke satt meg så mye inn i det egentlig. Men det gjorde at jeg hadde mensen ca 2 ganger i året bare. Opererte for 2 år siden. Fjernet cyster og en eggstokk hadde vokst sammen med bekkenet. Hadde jeg ikke gjordt dette hadde jeg nok ikke vært gravid i dag

jeg hadde svangerskap diabetes i slutten av sist svangerskap. men huske jo ikke va som var høyt el lavt.. jeg blir oftere sjekket osv denne gangen da å måler d selv ag og til.. er kjempe redd for å få d tilbake,ble sjikkelig dårlig sist gang..;( så pass deg for snop,poteter osv.. jeg klarte heldigvis å styre det etter kostholdet trengte ikke insulin:) 

Back
Topp