Svangerskapsdepresjon

Leonardo

Forelsket i forumet
Jeg var hos jordmor i går og da fylte jeg ut et skjema ho satt noen poeng på. Viser seg at jeg er i fare for å utvikle svangerskapsdepresjon :-(

Jeg var hos jordmor i går og da fylte jeg ut et skjema ho satt noen poeng på. Viser seg at jeg er i fare for å utvikle svangerskapsdepresjon :-(
Uffda.. :-( Hva syntes du om det da? Var det forventet?

:-( har du noen tegn ellers som indikerte at du burde gjennomføre testen? Når man vet at man er i risikosonen kan man kanskje være tidlig ute med å gjenkjenne det da.. og kanskje unngå det..

Uffda.. :-( Hva syntes du om det da? Var det forventet?
Litt kjedelig :-( Men lillegutt hadde bursdag forrige mandag så uka som gikk var stressende med voksenbursdag og barnebursdag.. Så det var vel litt forventa. Men jordmor var litt bekymra da jeg fortalte at jeg gråt endel, spesielt på kveldene så jeg fikk streng beskjed om å ta ting så rolig jeg kunne - slappe av mest mulig og kontakte ho om jeg fikk det veldig dårlig. Ho sa at da ville ho tilby meg psykologhjelp. Rart det her for jeg har aldri hatt det slikt før, men en gang må jo være den første!! Nå har jeg jo to små å ta meg av i tillegg til mageboeren :-)

:-( har du noen tegn ellers som indikerte at du burde gjennomføre testen? Når man vet at man er i risikosonen kan man kanskje være tidlig ute med å gjenkjenne det da.. og kanskje unngå det..
Mener jeg har fått dette skjema på hver graviditet, men det kunne kanskje blitt utlevert tidligere :-) Jeg har ingen tegn ellers da ;-)

Mener jeg har fått dette skjema på hver graviditet, men det kunne kanskje blitt utlevert tidligere :-) Jeg har ingen tegn ellers da ;-)
Får håpe du får det bedre og ikke utvikler det.. ta vare på deg selv, og ta imot den hjelp du blir tilbudt :-)

Det er flott hun følger opp :) Så det evt vil fanges opp så tidlig som mulig for din egen del :)

Gikk også gjennom dette skjemaet på sist jm kontroll. Var vanlig prosedyre fikk jeg beskjed om. Også at jeg nok fikk en slik en stund etter fødsel av helsesøster eller hva dei kalles der. Jeg fikk helt greie poeng og hun sa jo og på forhånd at hun syns ikke det virket som jeg hadde noen depresjon. Alle gravide her skal ta den sa hun.

Er jo for å fange opp dei som utvikler svangerskaps og/eller fødselsdepresjon. Bra tiltak syns jeg faktisk. Har vært deprimert før og det er ikke bare bare. Tidlig hjelp er jo ofte det beste før det utvikler seg for langt.

Det ar eg aldri! gått igjennom!! Burde kanskje d , for denne gangen er mye tøffere enn med de 2 andre, og har vært myye deprimert de siste 12 årene. (i rykk og napp).. Er egentlig sikker på eg hadde fødselsdep etter nr 1, men var så ung at tenkte d var normalt! nei får høre med jordmora på tirsdag...

Det ar eg aldri! gått igjennom!! Burde kanskje d , for denne gangen er mye tøffere enn med de 2 andre, og har vært myye deprimert de siste 12 årene. (i rykk og napp).. Er egentlig sikker på eg hadde fødselsdep etter nr 1, men var så ung at tenkte d var normalt! nei får høre med jordmora på tirsdag...
Hør med ho! Viktig at det fanges opp ;-)

Skal gå igjennom denne testen hos jordmor til uken. Ble enige om det sist. Er vel ikke så rart hvis jeg skårer høyt etter alt som har skjedd etter jeg ble på vei. Skulle virkelig ønske jeg kunne bare våkne å være kjempe glad og ikke bekymre meg så mye. Håper bare det ikke går ut over hun lille i magen at jeg gråter hver dag...

Skal gå igjennom denne testen hos jordmor til uken. Ble enige om det sist. Er vel ikke så rart hvis jeg skårer høyt etter alt som har skjedd etter jeg ble på vei. Skulle virkelig ønske jeg kunne bare våkne å være kjempe glad og ikke bekymre meg så mye. Håper bare det ikke går ut over hun lille i magen at jeg gråter hver dag...
Håper det går bra med deg :-) Du vil få hjelp om du trenger ;-) Hørtes ut som om masse dumt har skjedd deg?! Lykke til..

Jeg hadde fødselsdepresjon sist, og er livredd for å få det igjen! Sist var jeg alene gjennom graviditeten og mye styr med exen både før og etter barnet var født. Denne gangen har jeg en fantastisk samboer, så håper det går bedre denne gang!:-)

Søk heller hjelp tidlig! Jeg sa fra til helsesøster at jeg var deprimert osv uten å bli tatt seriøst, så det ødela babytiden for meg dessverre :-(

Jeg hadde fødselsdepresjon sist, og er livredd for å få det igjen! Sist var jeg alene gjennom graviditeten og mye styr med exen både før og etter barnet var født. Denne gangen har jeg en fantastisk samboer, så håper det går bedre denne gang!:)

Søk heller hjelp tidlig! Jeg sa fra til helsesøster at jeg var deprimert osv uten å bli tatt seriøst, så det ødela babytiden for meg dessverre :-(
Helsesøster bør jo ta det alvorlig om du søker hjelp!!! Håper det går bedre for deg denne gangen da, ettersom du har en fantastisk samboer :-D Lykke til ;-)

Jeg fikk fødselsdeperasjon med første. Veldig leit og slitsomt. Snakket ikke med noen om det heller. Så tok veldig lang tid før ting ble bedre. :-( håper det ikke skjer denne gang og kommer vel til å jobbe med meg selv og babyen dor å unngå det så godt jeg kan :-)

Jeg fikk fødselsdeperasjon med første. Veldig leit og slitsomt. Snakket ikke med noen om det heller. Så tok veldig lang tid før ting ble bedre. :-( håper det ikke skjer denne gang og kommer vel til å jobbe med meg selv og babyen dor å unngå det så godt jeg kan :)
Off, hørtes slitsomt ut :-( Lykke til denne gangen ;-)

Av og til har man bare en dårlig uke uten at det trenger å være noe. Men er greit å prøve å reflektere over om det er noe som skjer ofte.

Jeg fikk fødselsdeprisjon med nr.1 som jeg enda ikke er over 3 år etter. Men hadde nok en depresjon som har vart i en del år før det også. Men er ganske reflektert over hvordan jeg har det, og er blitt godt kjent med meg selv gjennom samtaler.

De skjemaene er gode og noen synes de er teite, men jeg synes det gir en pekepinne:)

Back
Topp