"svangerskapsdager"

mia1986

Elsker forumet
Er det andre som har hørt om disse?

En kollega fortalte i går at hun er gravid hun også, og hun spurte meg om det fremdeles var svangerskapsdager man kunne ta ut. Hun hadde 16 dager sist fortalte hun, som hun kunne bruke. Disse er visstnok ikke egenmeldinger, men planlagt fri. Hun sjekket med jordmor og fortalte i dag at det nå er snakk om 24 dager! Det vil i grunnen si at jeg kan ha to dager i uken fri ut graviditeten da!?!?
Ikke hørt om dette fra noe annet sted....!

Det høres rart ut. Det må vel være at hun tar ut deler av permisjonen før fødsel det da? For det vet jeg går an. Husker ikke hvor mye, for det er uaktuelt å bruke permisjonen før fødsel for min del.

Aldri hørt om, om hun ikke mener det at permisjonen starter tre uker før termin?

Da er de dagene sikkert dager du kan få, slik som fars 14 dager etter fødsel, men at arbeidsgiver har ingen krav til å gi deg lønn disse dagene

Sånn jeg forstod det på henne så var det nav som dekket lønn disse dagene, men trodde ikke det tok av selve permisjonen... Hun har samme jordmor som meg, så må spørre henne selv :-P Har ingen plan om å jobbe mindre sånn egentlig, men å jobbe noen halve dager hørtes helt greit ut :-)

Nav lønner inntil 12 uker fri før termin, men det er da altså av permisjonen, som MÅ starte senest tre uker før.

Du får rqapportere tilbake hva jm sier, men at man får fri noe mer enn dette, lønnet av nav, har jeg aldri hørt om at har eksistert. Annet enn sykemelding, selvsagt, men det er noe annetr

Det er ikke snakk om svangerskapspermisjon da? Det er om man egentlig er frisk, men har et krevende arbeid/arbeidsmiljø som kan gå ut over deg eller barnet, og det er dårlig med tilrettelegging. Da kan man søke svangerskapspenger med bav, og slippe å bruke av sykemeldingsperioden. Snakka så vidt om dette med jordmor sist jeg var der.

Det et jo i så fall langt mer enn 24 dager

Eg fekk beskjed frå HMS jordmor at svangerskapspenger kun blei innvilga dersom det var fare for barnet. Bekkenløysing var ikkje skadeleg for barnet, måtte sjukemeldaeg dersom arbeidet var for tungt.

Eg fekk beskjed frå HMS jordmor at svangerskapspenger kun blei innvilga dersom det var fare for barnet. Bekkenløysing var ikkje skadeleg for barnet, måtte sjukemeldaeg dersom arbeidet var for tungt.
Ja, svangerskapspenger et for friske gravide med jobb de ikke kan gjøre

Bekkenløsning er ikke friske gravide, så vi blir sykemeldt

Jeg fikk svangerskapspenger nå pga fare for foster og meg på arb.plass(50%) og ikke mulig å tilrettelegge. Så jobbet kun på den andre arbeidsplassen(30%) fram til permisjonen startet
Men har aldri hørt om svangerskapsdager nei...

Back
Topp