Svangerskapsavbrudd 21+4

Bkno2036392

Første møte med forumet
Hei!
Jeg er ny her, og dette er min historie. Jeg håper jeg er på riktig sted og kan får noen svar eller bare noen å dele tanker med.

Vi mistet nettopp vår kjære lille gutt i uke 22 på grunn av svært alvorlig mellomgulvsbrokk, og hjertet mitt er i tusen biter. Jeg vil for alltid sørge over sønnen min, og ingenting vil noen gang kunne erstatte han.

Vi ønsker å prøve igjen – så min levende datter kan få en søsken her på jorden.

Min lille gutt ble født 3. januar etter en 7 timer intens fødsel. Alt gikk fint etter omstendighetene og alt som skulle ut ble med ut.

Jeg hadde moderate blødninger i litt under to uker før det stoppet helt. Jeg begynte raskt å med LH tester for å prøve å få med den først eggløsningen min.

Det gjorde jeg og hadde LH topp 25 januar.

De siste fire dagene, altså ca 6-9 DPO har jeg hatt noen rare blødninger. Første dagen med brunt på papiret, andre dagen med ingenting - tredje og fjerde dagen med en frisk blødning på formiddagen og bare brunlig resten av dagen. Ingen sterke smerter.

Tok en hcg-test på ca 7-8 DPO som viste en svært svak strek, jeg har ikke testet mer fordi jeg orker ikke negative tester og blødningene har ikke gitt seg helt så jeg regner med at det var en skyggestrek.

Er dette en merkelig mens bare eller kan det være en graviditet? Jeg antar at det er normalt at mensen kan være rar etter fødsel? I såfall har den kommet og gått i fire dager nå.

Jeg vil veldig gjerne høre andres historier om å bli gravid igjen etter tap, og hvor lang tid det tok.

Del gjerne historiene deres med meg, jeg trenger litt håp. Jeg trenger et fellesskap – dette er en veldig ensom sorg.

Tusen takk hvis du tok deg tid til å lese helt ned hit.

Uff, beklager at du opplever dette :Heartpink

Mistet gutten vår 19.08.23 i uke 25+0.
Husker ikke så mye fra tiden etter, men mener jeg hadde renselse i rundt 4 uker.. husker ikke hvordan mensen var etter det, men ikke helt normal nei. Uten at jeg husker mer enn det.

Vi ble gravide relativt fort, først i oktober som endte i SA også i november. Det er en frisk liten frøken i dag :)

Jeg trengte å bli gravid fort igjen, alt var mørkt og man satt bare med en bunnløs sorg og en tom favn.
Kjæresten ville vente til vi fikk svar på prøver og høre hva sykehuset mente..
men ja, vi ble gravid fort og ventet ikke.

Et svangerskap etter å ha mistet er tøft! Syns det var helt grusomt..

Og ja, det er veldig ensom sorg :Heartpink
Håper du og kjæresten har et støtteapparat. Vi hadde god hjelp av psykolog, sammen

Huff, så fryktelig trist :Heartred
Fikk du tatt en blodprøve hos lege for å sjekke hCG før dere startet igjen? En graviditetstest kan vise positivt en god stund etter graviditeten. Jeg var hos legen etter 6 uker for å være sikker på at alt var greit før vi prøvde igjen. Det var som å leve i et vakuum, og tiden vi var prøvere var den tøffeste tiden jeg noen sinne har vært gjennom. Helt desperat etter å bli gravid igjen og det føltes som det eneste som kunne gi meg litt trøst, selv om det aldri kunne erstatte han vi mistet.

For oss tok det syv sykluser. Det var grusomt da det sto på, og jeg hatet da andre sa det kunne være godt for meg at jeg fikk bearbeidet litt før ny graviditet. I ettertid har det heldigvis ikke betydd noe at det tok noen måneder (og jeg var relativt ung uten biologisk hurtigtikkende klokke), selv om jeg husker tiden som forferdelig.

Håper du kombinerer prøvingen med mye som gir deg velbehag og å ha det best mulig. Ikke pushe deg for raskt tilbake til hverdagen/jobb, dra på massasje eller frisør, gå turer, prøve å være litt sosial og slikt, det tror jeg kan være godt for deg midt i en slik fase hvor alt kan føles mørkt :Heartred

Leit å høre at dere har måttet oppleve dette, det er den største sorgen :Heartred

Vår lille skatt ble født ekstremt prematur 22+4 i sommer, hun var ekstremt sterk og vital, så de prøvde å redde henne til tross for at det var før uke 23. Vi fikk 2 dager sammen.

Etter fødsel blødde jeg i 8-9 uker, men på et tidspunkt et lite opphold før det startet igjen. Husker ikke helt fargen, men meeener det var skiftende mellom rødt og brunt. Skjønte ikke om det var mensen eller fortsettelse av renselsen. Og blødningen min varte kanskje ekstra på grunn av blodfortynnende.

Vi fikk beskjed om å vente et halvt år før vi prøvde igjen. Ventet det som føltes som en evighet i 5 måneder. Så satt spiren på første forsøk. Men etter 9 uker mistet vi i MA. Venter på at blødningen skal stoppe nå. Kjenner på den samme trangen som dere beskriver til å bli gravid igjen så fort som mulig.

Håper det du beskriver nå er en graviditet, eller at du raskt blir gravid igjen og at det går hele veien, sender en stor styrkeklem :Heartred

Uff, beklager at du opplever dette :Heartpink

Mistet gutten vår 19.08.23 i uke 25+0.
Husker ikke så mye fra tiden etter, men mener jeg hadde renselse i rundt 4 uker.. husker ikke hvordan mensen var etter det, men ikke helt normal nei. Uten at jeg husker mer enn det.

Vi ble gravide relativt fort, først i oktober som endte i SA også i november. Det er en frisk liten frøken i dag :)

Jeg trengte å bli gravid fort igjen, alt var mørkt og man satt bare med en bunnløs sorg og en tom favn.
Kjæresten ville vente til vi fikk svar på prøver og høre hva sykehuset mente..
men ja, vi ble gravid fort og ventet ikke.

Et svangerskap etter å ha mistet er tøft! Syns det var helt grusomt..

Og ja, det er veldig ensom sorg :Heartpink
Håper du og kjæresten har et støtteapparat. Vi hadde god hjelp av psykolog, sammen
Takk, og tusen takk for at du tok deg tid til å lese og svare meg ❤️

Jeg synes man skulle fått mer oppfølging i etterkant av noe som dette. Kroppen oppfører seg ikke som den gjorde etter fødselen av datteren min i 2019 - da kom den seg fort og fint tilbake i syklus, da ammet jeg i tillegg. Vet ikke om det er annerledes når en fødsel blir fremprovosert som nå.

Mannen min og jeg ønsker begge å prøve med engang, vi trenger at håp og liv kan eksistere parallelt med sorgen. Sorgen blir ikke borte uansett, jeg vet vi skal leve med sorgen og ikke i den sånn som vi gjør nå. Vi skal på samtale på Rikshospitalet om to uker for å få svar på obduksjon og prøver som ble tatt - det er heldigvis svært lite sannsynlig at dette var noe genetisk.

Det gjør meg godt at dere fikk jenta deres til slutt ❤️
Vi har et godt støtteapparat men merker at vi trenger hverandre mest. Vi har også fått snakke med
en fantastisk sosionom på Riksen.

Back
Topp