Svangerskaps kontroll

lykkebo

Forelsket i forumet
Da har jeg vært på min første kontroll. Fikk høre lyden av et bankende hjerte som slo 160slag i minuttetemoticon . Det som ikke hva like gøy er at jeg begynner å bli dehydrert.
 Fått streng beskjed om å drikke mer. Blir vanskelig. Brekker meg hver gangemoticon .
Gått ned 2.5kg,men ellers hva alt fint

Å så gøy å høre hjertet... Jeg skal til jordmor i morgen, jeg har litt lyst til å smiske meg til en UL, men om vi hadde klart å høre hjertet, så hadde jeg vært like fornøyd med det. Jeg er vel rundt uke 8, pluss minus... Synes disse terminkalkulatorene viser forskjellig alle sammen...

Jeg hadde problemer med det i de to siste svangerskapene, det som funka for meg var å prøve andre måter å få i meg væske på.. Eks sugerør, sitte med en skje og ta fra glasset (så passe dumt ut)
Masse vannmelon.. Jeg klarte ikke berge meg likevel og ble lagt inn etter å ha rast ned 7,5 kg på under 1 uke

Så koselig at alt er som det skal!! :-) Håper du snart får lyst på noe å drikke! Jeg sliter litt med vann, men så lenge det er masse isbiter er det veldig godt.. Farris, vannmelon og saftis kan kanskje også hjelpe.. Lykke til! :-)

fikk ikke svangerskapskontroll før i siste halvdel av juli - litt rart, men det spares vel på pengene? Skal på tidlig ultralyd i morgen (og det er også 30 års dagen min!!) gjett om jeg gleder meg!!! Hjelpes :) Min kjære blir med ettersom han jobber på sykehuset - gleder oss så masse!!

jeg varpå svangerskapskontroll idag, i uke 9.
jeg ble litt med meg da de ikke tar blodprøver før uke 12, og han hørte ikke etter om det var noen hjertelyd... eneste han gjorde var å måle blodtrykk og veie meg..
ble litt skuffet. også spurte jeg om han hadde noen råd til kvalme, og det eneste var akupunktur.......

Så koseligt :)
Var og på første svangerskaps kontroll i dag hos legen,men han lyttet ikkje etter hjertelyden.

ååå så koselig gleder meg til å få høre hjertelyden jeg oxo.
Har du prøvd faris og eplemost det skal hjelpe mot kvalme og veldig godt å drikke når det er varmt. Håper kvalmen gir seg hos deg snart

Back
Topp