Svangerskaps Kløe??

lulan

Forelsket i forumet
hei hei:)

har lest noe om svangerskapskløe, noen som har opplevd det? jeg har ikke hatt noe av det tildigere, men nå, jeg holder på klø meg skak i hjel, over alt. .

er ikke dette litt tildig? siden jeg bare er 5 uker på veg?:) bare jeg skriver om det her begynner jeg å klø.... arrrrrg heheheheh

Jeg hadde det i fjor. Men hudlegen påsto at det var eksem. Jeg har eksem,og jeg VET at det ikke var eksem for å si det sånn
Jeg klødde og klødde,helt til jeg fikk store sår.Hadde det kun på leggene,har enda arr etter sårene.

Det er jo veldig tidlig, men man bør jo ta det alvorlig, da sv.skapskløe kan være farlig.

hadde jeg vært deg, så hadde jeg kontakta legen bare for å forsikre meg om at det IKKE var det ;) for det kan jo være farlig :(

VenterpåFrøkna skrev:
Det er jo veldig tidlig, men man bør jo ta det alvorlig, da sv.skapskløe kan være farlig.

Sign.

Jeg hadde VELDIG sv-kløe da jeg gikk gravid med første mann, legen annbefalte meg å smøre meg med hvitvask, det hjalp veldig. Snakk med legen din, lykke til :)

Vanlig sv.skapskløe er ikke farlig, men alvorlig derimot (graviditetsbetinget intrahepatisk kolestase). Der kan det leveren være påvirket og den gravide kan ha forhøyet gallesyre i blodet. Men dette er vel "vanligst" de tre siste mnd i svangerskapet.

Back
Topp