Svangerskaps forgiftning!

Yvonne_83!

Flørter med forumet
hva er egentlig tegn pa SV??? Er saa mange her inne som har faatt det at jeg blir litt over hysterisk.....
Hva skal man se etter?? Og naar skal man gi beskjed til legen??
Har hatt forferdelig vonde fingre og veldig hoeven de siste dagene!! E dette tegn???? Blir saa nervos for alt naa naar det nermer seg........ Sikkert bare jeg som er hysterisk!

Vann i kroppen kan være ett tegn på SF. Men tror da gjerne man blir veldig opphovna veldig fort. Er jo vanlig å ha litt [:)] Ellers er det hodepine, feber, Smerter øverst i magen, flimring for øynene, høyt blodtrykk, protein i urinen og vektøkning

Det de sa til meg jeg måtte passe på var: hvis du plutselig hovner opp mye og det ikke går ned til morgenen, vondt i hodet(pannevondt), vondt i magen, slapp og eller kvalm.
Men hvis du er nervøs ville jeg heller ringt en gang for mye enn for lite.. tar jo bare 5 min å sjekke blodtrykk og urinprøve:)

Jeg har fått det, hadde det sist svangerskap også! [:'(]

For å ha svangerskapsforgiftning må blodtrykket være over 140/90 og ha spor av proteiner i urin (varierer i alvorlighetsgrad +1 til +3). Man kan være helt fin ellers og ikke kjenne noe til det, men mange får pannehodepine, vann i kroppen, flimringer i øynene, kvalme, smerter under høyre ribbein. Noen dager er jeg helt fin, mens andre dager er jeg i dårlig form. Det er ikke farlig å ha svangerskapsforgiftning så lenge det holder seg stabilt (man tar blodprøver for å sjekke antall blodplater i nyrene for å sjekke om de går ned eller holder seg stabil). Eneste måten å bli frisk på er å få babyen ut.

Back
Topp