Jeg hadde en alvorlig svangerskapsforgiftning med truende eklampsi og hellp da jeg fikk min datter. Føler jeg sitter på både erfaring og kunnskap om hva man har krav på/burde ha krav på. Du er jo mer utsatt, med tanke på at du har hatt SF to ganger, det kan man på en måte ikke legge skjul på. Fikk du ingen oppfølging sist, med tanke på at du hadde dette første gangen også?

Har man hatt en alvorlig svangerskapsforgiftning så skal man i utgangspunktet settes på Albyl-e senest uke 12. I mitt tilfelle ønsker sykehuset å ta mine kontroller da jeg hadde flere komplikasjoner sist, om jeg blir gravid igjen. Jeg hadde blandt annet morkakesvikt i uke 29, som førte til at lille ikke vokste mer. Ellers er det jo viktig å holde øye med urin og blodtrykk, men dette kan også lege og kommunal jordmor gjøre

Da jeg ble dårlig hadde jeg kontroll på sykehuset først annenhver uke, deretter hver uke, og til slutt ble jeg lagt inn. Ellers så kan lege og jordmor følge opp på best mulig måte de også, men gjerne litt oftere enn ved et risikofritt svangerskap

Vet at sykehuset kommer til å ta tidlige blodprøver og blodtrykk av meg, for å se hva utgangspunktet er. Du må gjerne sende meg en pm eventuelt, om det er noe du lurer på, eller om du bare vil prate. Setter selv pris på noen med erfaring med sykdommen