svangerskapet sengeliggende

Frøkna90

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Er det flere her som må være sengeliggende i svangerskapet, hjemme eller på sykehus? Eller har vært igjennom det før? Isåfall vil jeg gjerne høre hvordan det var for dere :)

Jeg er innlagt på sykehus nå og har ligget her i 4 uker, er i uke 29 i morgen. Jeg er innlagt fordi livmorhalsen min er for kort, den er mellom 18 og 20 mm. Fødte i fjor våres ei jente i uke 24 +4 og hun veide 500 gram.
hun jeg har i magen nå veier ca 1200 gram så forutsettningene ser berdre ut forløpig. Men sliter likevel med redsel for at dette ikke går bra og sliter med å glede meg i redsel for at det skal gå galt.

Og dagene blir så fryktelig lange da jeg kun får ligge i senge med rompa opp, får kun gå på do og dusje en gang hver dag. Ellers bare ligger jeg her rett ut. Det er uansett bedre enn at vesla ligger i en kuvøse og sliter, så er utrolig heldig at hun har holdt seg der inne så langt.
Men hvordan fikk dere dagen til å gå?

Har ingen erfaring med så strengt sengeleie. Har bare måttet ta det mye med ro å det er kjedelig nok så jeg kjenner at jeg føler inderlig med deg der du ligger. Håper lillebabyen blir i magen noen uker til å at du får tiden til å gå på et vis. Hvordan gikk det med jenta du fødte i uke 24? Hvis jeg kan spørre.
Lykke til videre i svangerskapet <3

Jeg har ikke lignende erfaring, så kan ikke relatere sånn sett. Høres utrolig tøft ut, men på den positive siden så høres det jo ut som om det etter forholdene går fint med vesla i magen, så får du bare ligge litt til så hun kan bli litt større :)

Liker du håndarbeid? Kanskje kan du strikke et fint babyteppe. Garnstudio har masse flotte oppskrifter, det samme har pickles.no
Pickles har ofte litt spesielle ting som ser veldig fancy ut, men som ikke trenger avanserte ferdigheter for å få til.
For eksempel http://www.pickles.no/sukkerty-teppe

Du har sikkert vært innom både sudoku, kryssord og bøker, hvis ikke går jo det an?

Lykke til!

Uansett takk fra begge :) hatt lyst til å Begynne å strikke, men er så dårlig på det, klarer bare å strikke rett rem.. hehe ;)

Last edited:
Oi kjære kjære deg... Det var vondt å lese. Nå blir jo alle ord fattige.
Denne gangen går det bra! Vær sikker på det. Du er jo allerede kommet mye lenger i svangerskapet, å ang premature fødsler så teller jo hver dag og hver uke som gull.
Ønsker deg så masse lykke til.
Kommer til å tenke på deg fremover.

For en tøff og trist historie. Sier som sukkerungen at nå er du mye lengre allerede og hver dag teller, så vær stolt av deg selv og vesla - dette får dere til.

Teppet jeg linket til strikker du frem
og tilbake på rundpinne. Det er kun rette masker, men du strikker bare annenhver maske, noe som skaper knutemønsteret.
Når du har strikket en maske så tar du bare neste maske rett på pinnen, annenhver gang med tråden bak og foran.
Er sikker på at du får det til :)

Jeg har brukt drops big merino, pinne 10 :)

For en tøff historie! <3 jeg vil bare få si masse lykke til, og jeg beundrer motet ditt! Sender gode tanker! :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk ♥vi har jo bedre forutsetninger for at det går bedre denne gangen da jeg har kommet lenger i svangerskapet. Men er likevel veldig redd, krysser fingrene selv også :)

Ble innlagt i går med forkortet livmorhals, skulle bare på sjekk for å se om livmorhalsen har sunket seg ned med bevegelsen. Men ble fort tatt på senga med at livmorhalsen har kortet seg ned over 3 cm på 7 dager.
Så har igjen nesten 10 millimeter.
Har bevegelses forbud så ligger bare i senga, å blir mest sansynelig til 21 august (termindato). Ble utrolig redd for lille gutt da jeg fikk høre at fødselen kunne starte når som helst. Men han er ca 2 kg og rundt 1980 lang kunne de få frem på målingene så han var ikke så for liten som de sa. Hvordan er det for deg og ligge der ? Slitsomt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Oj ja livmorhalsen din var blitt kort. Det samme skjedde her var bare på en kontroll og da hadde livmorhalsen plutselig blitt 17 mm kortere på bare 6 dager. Uten at jeg hadde merket noen ting.
ja syns det er slitsomt, eller de siste dagene har vært litt tunge, ellers har det jo gått greit forsovet. Ligget her i 4 uker og 2 dager. Men føler ikke jeg kan klage heller, for det er jo så mye bedre at jeg ligger her enn at babyen er født alt. Det er jo en god innvistering. Men det som var avgjørende for at det går lettere å ligge her var at jeg fikk tempurmadrass, så har du ikke det må du spørre etter det hvis ikke kommer du til å få så vondt i hofter og sånt.
Hvor mange uker er du kommet? Er jo kjempe bra at babyen er så stor :)
Og får du lov og gå på do og dusje?
Har du tatt sånn fibromyktintest som ser om kroppen din gjør seg klar for fødsel?

Huff, du har ligget bra lenge.. Det er virkelig ikke noe gøy, men som du sier så er det jo det beste for babyen :)
Jeg er i uke 31+4 idag:)
Nei har ikke noe tempurmadrass så kjennes veldig godt i bekken,rygg og hofter. Kanskje jeg må høre om det :)
Ja får heldigvis gjøre det, så det er litt bedre så man kan stå litt når man dursjer. Strekke litt på seg :)
Nei men fikk lungemodnings sprøyte i går, åssa skal jeg ta den samme sprøyta rundt 12 igjen i dag:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg og får gå på do og dusje og det har mye å si med den dusjen, føler seg litt mer vell ;) ja spør etter tempumadrass.
håper virkelig babyen din blir der inne litt til, masse lykke til :D

Kjedelig at man ikke bare kan ha en normal graviditet. Jeg har blødd mye men endelig godt over. Og det dere 2 opplever er jo million ganger værre. Glad alt går bra enda. Men hva med å ha med PC på sykehuset og spille spill på face? Det får fort tiden til å gå litt, eller bruke internett til å lære deg noe nytt? Se på ting til baby? For er bare be om kode de har internett på sykehus:-D

Back
Topp