Svangerskapdiabetes

VenterNr2.

Forelsket i forumet
Hei mødre. Litt lenge siden jeg har vært aktiv her. Vært litt hektisk de siste månedene. Får slappe av litt mer nå heldigvis :) har et problem som jeg trenger råd om. Jeg har Svangerskapdiabetes (hadde det i forrige svangerskap også) men denne gangen er blodsukkernivået mitt veldig høyt selv med bruk av insulin. Jeg tar høye doser. Jeg tar 7 den som er hurtigvirkende (tar før hvert måltid) og 12 av den som er langtidsvirkende (tar rett før jeg legger meg). Blodsukkernivået vil ikke komme ned fra 12. Har sluttet å spise søtsaker, juice etc. Det sliter meg ut psykisk og fysisk. Råd?

Anbefaler deg en gruppe på Fb som heter Svangerskapsdiabetes. Der kan du få svar på ting fra andre med SD.
Ellers ville jeg tatt kontakt med de du får oppfølging av.
Så lenge du spiser lavkarbo og trener så må du nok få hjelp med noen justeringer av evt insulinen?

Hei mødre. Litt lenge siden jeg har vært aktiv her. Vært litt hektisk de siste månedene. Får slappe av litt mer nå heldigvis :) har et problem som jeg trenger råd om. Jeg har Svangerskapdiabetes (hadde det i forrige svangerskap også) men denne gangen er blodsukkernivået mitt veldig høyt selv med bruk av insulin. Jeg tar høye doser. Jeg tar 7 den som er hurtigvirkende (tar før hvert måltid) og 12 av den som er langtidsvirkende (tar rett før jeg legger meg). Blodsukkernivået vil ikke komme ned fra 12. Har sluttet å spise søtsaker, juice etc. Det sliter meg ut psykisk og fysisk. Råd?
Er ingen ekspert altså, men her burde kanskje helsepersonell hjelpe deg mer?

Har du kuttet ut/ned på karbohydrater? Alt av hvitt mel? Enkelte grønnsaker har mer karb i seg enn andre, kutt drastisk ned på de og? Alt av frukt (bananer, druer, melon) er jo fullt av sukker.

Mass lykke til :)

Back
Topp