Svangerskap uten kvalme

EXIA

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er 6+0 og er superstrrsset pga av manglende kvalme. Har en MA bak meg der jeg heller ikke varm kvla. . Er så redd at dette går galt igjen. Leser at mange uten kvalme mister. Huff..har ultralyd først om 12 dager, men lurer på om jeg skal prøve å fremskynde den med noen dager. Vet ikw hvorfor jeg skriver det, vet jo alt er veldig individuelt...

Jeg har aldri vært kvalm med noen av mine :)

Vært gravid 3 ganger, ikke kasta opp en eneste gang. Litt småuvel innimellom med yngstemann, men hadde da en halvannetåring som krevde sitt så var i overkant trøtt og sliten. Men vært ganske heldig mtp kvammei svangerskap ja. :)

Med 2 av 3 har jeg ikke vert kvalm. Med første hadde jeg kun litt murringer som symptom

Med første var ikke ikke kvalm i det hele tatt hadde ikke mensen forsvunnet hadde jeg ikke forstått jeg var gravid før magen stod rett ut, var gutt

nr to litt kvalm men ikke mye men prøvde å kaste opp kansje tre ganger men kun slim og ikke egentlig kvalm, fikk en flott jente (mange er ofte mer kvalm med jente)

nr tre små kvalm mye og uggen og mye mer enn de to første er bare 6 uker på vei. Tanken sviver tenk om barnet er sykt pga jeg er betydelig mer kvalm men lite i forhold til mange eller om det er to... men er du kvalm blir du skremt av det og er du ikke kvalm skremmer det:/

Helt vanlig ikke å være kvalm også :)
Hvis du skal fremskynde ultralyden, ville jeg vært minst 7+0,ellers risikerer du at det kan være for tidlig å se tydelig nok til at du blir beroliget.
Lykke til :)

Jeg var kun tidvis småuggen, absolutt ingenting som minnet om kvalme eller noe som påvirket meg i hverdagen. Hadde et problemfritt svangerskap :) Skjønner absolutt frykten din, håper du får en fin opplevelse på ultralyd :Heartred

Hei!
Jeg er 6+0 og er superstrrsset pga av manglende kvalme. Har en MA bak meg der jeg heller ikke varm kvla. . Er så redd at dette går galt igjen. Leser at mange uten kvalme mister. Huff..har ultralyd først om 12 dager, men lurer på om jeg skal prøve å fremskynde den med noen dager. Vet ikw hvorfor jeg skriver det, vet jo alt er veldig individuelt...

Med første var jeg ikke kvalm 1dag,han er snart 4år.
Med nr 2 var jeg små uggen, men kastet aldri opp men fikk så klart veldig plager med bekkenet tidlig. Han er nå 3uker.

Mistet i MA selv i fjor i september, da var jeg heller ikke kvalm eller uvell.

Så at det er flere som mangler kvalme mister, er jeg ikke helt enig i for tror det er andre ting som påvirker at man er uheldig å mister.

Men skjønner at du har de tankene, men vi satser på at det går bra:Heartred

Tusen takk til alle som har svart❤️Fikk fremskyndt ultralyd til nå på fredag, ømhet i puppene forsvant pli over natta så er utrolig bekymret nå

Ikke kvalm i det hele tatt med nr 1.

Denne gangen litt kvalm, men ikke plagsomt og aldri kastet opp. Ikke kvalm lenger nå, er straks 12 uker. Dette svangerskapet har puppene vært ømme av og på også! Fikk se en levende bebis på ultralyd igår :)

Kan telle tilfellene ved kvalme på en hånd og alle var stressrelaterte.

Lykke til på ul:)

I uke 25 med tvillinger (gutt og jente), og ikke vært kvalm en eneste dag. Litt småhodepine og ømme bryster. Ellers hadde jeg masse murringer og vondt i magen helt i starten rundt ikm. Lykke til! :)

29+5 med nr 1 nå, og har ikke vært kvalm i det hele tatt. Bittelitt uggen i uke 8-11, men ikke i nærheten av "ekte" kvalme. Var litt ekstra trøtt i uke 6-12 og hadde ømme pupper fra 4-ca 13, men det var det eneste. Er litt overvektig fra før, og gikk ned 5-6 kilo på grunn av redusert appetitt, og ligger fremdeles 2kg under startvekt idag. Har i det store og hele følt meg fantastisk både fysisk og mentalt hele svangerskapet- går fremdeles 10-12 km tur hver eneste dag.

Ville ventet til minst 7+0 med TUL. Vi tok på 8+5, og fikk da se hjerte og høre hjerteslag- MAGISK! Viste seg dog at det vi trodde var 8+5 egentlig var 8+1, så er glad vi ikke dro noe før. Og har man sett hjerteslag/at alt ser bra ut i uke 8/9 tilsvarer visst det ofte den gamle 12ukern ift at man er "sikra"/har mindre sjanse for SA. Er visst oftest i uke 7-9 man har MA/SA, men så støter ikke kroppen det ut før i 11/12. Men hvis alt har sett bra ut på TUL i 8/9 er altså sjansen stor for at alt går fint.

Ingen kvalme med første barnet. Hadde tett nese og lett for å blø neseblod, og litt vondt i bekkenet heilt mot slutten, men ellers heilt fin form!

Med nr 2 var eg kvalm dei første 12 vekene ca.

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med datteren min. Og 6+0 er jo fortsatt tidlig. Du kan fort bli kvalm om en ukes tid eller to.:joyful: Nå er jeg 13+3, og var kvalm fra uke 7 til 11, ca.

Ingen kvalme å snakke om her heller. Har kastet opp én gang i løpet av svangerskapet, men det tror jeg var relatert til blodtrykksfall. Det var «oi, nå må jeg kaste opp! Oi, nå er jeg helt fin igjen!» i løpet av minutter.

Back
Topp