Svangerskap nr 2

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Jeg har en gutt som blir 4 år i januar og var 24 år da jeg gikk gravid med han. Drømmesvangerskap, uten noen plager utenom redsel for å miste. Nå, derimot.. først så sinnsykt med kvalme og oppkast, ble sykemeldt i uke 7 og er nå i uke 13 men bare 50% jobb (er sykepleier). Så kom migrene og hodepine som jeg trodde jeg slapp når jeg var gravid tilbake for fult i uke 10. Og for en ukes tid siden begynte jeg å få smerter i bekkenet. Idag har jeg problemer med å trø ordentlig ned på venstrefoten, føles som om bekkenet svikter. Jeg hadde som sagt nesten ikke plager første svangerskap, men nå føler jeg ikke at jeg gjør annet enn å klage. Virker som om kroppen jobber skikkelig imot meg denne gangen.. flere som har hatt helt ulike svangerskap?
 
Jepp... er jo riktignok 13 år siden jeg gikk gravid sist, men da hadde jeg ingen symptomer før magen kom rundt uke 20.

Denne gangen? Kvalme og utmattelse fra uke 5 til 11. Uke 13 og begynner og føle meg nogenlunde normal nå.

Svangerskapene er virkelig som natt og dag!
 
Jepp!! Snart fullført uke 15, og svangerskapet er helt annerledes enn storebrors for 3 år siden. Hadde vell omtrent bare blodtrykksfall med han, men nå har jeg kvalme, oppkast, forstoppelse, trøtt/sliten, tidligere bekkenplager (fikk det senere i svangerskapet med han) og mye mer uren hud :hilarious: Føler veldig at jeg bærer det motsatte kjønn denne gangen siden svangerskapet er så ulikt, men det får tiden vise :)
 
Jepp!! Snart fullført uke 15, og svangerskapet er helt annerledes enn storebrors for 3 år siden. Hadde vell omtrent bare blodtrykksfall med han, men nå har jeg kvalme, oppkast, forstoppelse, trøtt/sliten, tidligere bekkenplager (fikk det senere i svangerskapet med han) og mye mer uren hud :hilarious: Føler veldig at jeg bærer det motsatte kjønn denne gangen siden svangerskapet er så ulikt, men det får tiden vise :)
Blir spennende å se. Jeg har i utgangspunktet ikke tro på at kjønn har noe å si for hvordan svangerskapet blir, men mulig jeg blir overbevist hvis jeg får jente :) når fikk du bekkenplager? Og har du noe du kan gjøre for å lindre?
 
Jepp... er jo riktignok 13 år siden jeg gikk gravid sist, men da hadde jeg ingen symptomer før magen kom rundt uke 20.

Denne gangen? Kvalme og utmattelse fra uke 5 til 11. Uke 13 og begynner og føle meg nogenlunde normal nå.

Svangerskapene er virkelig som natt og dag!

høres likt ut som her bortsett fra at akkurat når jeg trodde jeg skulle komme til meg selv kom den hersens bekkensmerten:/ jaja er bare å ha fokus på premien.
 
Her har jeg tre tidligere svangerskap. Et da jeg var 17, er da jeg var 22/23 og et da jeg var 24. Er nå 29 og dette svangerskapet er til nå helt ulikt de andre tre! I første trimester med de andre var jeg helt fin, småtrett og tisset litt oftere, meeen denne gang... Kvalm, kvalm, kvalm, TRØTT (les zombie), kvisehud fra en annen verden, oppblåst/forsroppet, hissigpropp og føler meg faktisk syk:yuck:
 
Jeg er bare uke 12, men hittill har svangerskapene vært nærmest identiske.
 
Jeg hadde et grusomt svangerskap sist, med hyperremesis til uke 20, så gradvis bedring. Bekkenløsning fra uke 20, og premature rier og åpning fra uke 30, inn og ut av sykehus til hun kom i uke 34, så tre uker til på sykehus. Denne gangen har også vært tøff, har hyperremesis nå også, men den snudde rundt uke 13, så spyr ikke like mye nå, 15+3:) håååper sånn at resten av svangerskapet skal bli bedre enn sist også, selv om det er høyrisiko for prematur. Krysse krysse! :)
 
Helt annet svangerskap denne gangen. Sist var jeg i topp form og hadde ingen andre symptomer enn at magen begynte å vokse i uke 20 :)
Nå har jeg vært veldig kvalm (bedre nå etter uke 12). Er trøtt hele tiden, høyt blodtrykk og en mage som allerede er stor :hilarious: har også begynt å få vondt i korsryggen hvis jeg står lenge av gangen
 
Kan iallefall avkrefte at det har noe med kjønn å gjøre! Vi var på ultralyd idag og jormor var skråsikker på at det er en til gutt!:)
 
Ganske ulikt her også. Jeg var kvalm med førstemann også, men det kan ikke sammenlignes med nå. Sykemeldt siden uke 7 pga hyperemesis. Tenker kanskje kroppen er litt sliten siden det ikke er så lenge siden forrige svangerskap, jeg har en liten å ta meg av OG at jeg ammet helt frem til ny graviditet. Eeeeller så er det jente på vei :) men det er vel mest sannsynlig en myte.
 
Med første spydde jeg fra uke 7 til 13-14, men var ellers i grei form. Jobba 300 timer overtid ila svangerskapet :p

Denne gangen har jeg vært litt kvalm, men ikke spydd mer enn et par ganger. Men jeeeeez jeg er sliten! Kunne glatt ha sovet 15 timer i døgnet! Jeg jobber fremdeles 100 %, men har tatt ut ferie mer eller mindre hele desember. Usikker på om jeg klarer å jobbe for fullt igjen etterpå også :/

Forøvrig jente i magen begge gangene :)
 
Med første (hun ble fire år i juni☺️) så var jeg i toppform frem til fødsel. Trente, styrte på og alt var flott! Studerte, skrev bachelor og jobba.

Denne gangen har jeg vært skikkelig kvalm, dårlig, sover urolig, våkner tidlig, slapp og sliten. Er straks 16+0. Sykmeldt i 30 % noe som gjør godt! Jobber i barnehage. Den ene uka har jeg to fridager, den andre uka har jeg en fridag + en kontordag (kan styre meg selv).

Er jente i magen denne gangen og ;) så det at kjønn har betydning på form er ikke sant i mitt tilfelle
 
Mitt fjerde svangerskap på 12 år og de har til nå vært veldig like. (Har både jente og gutt fra før)
 
Helt anderledes nå! utmattet, verk i rygg, sliten hele tiden, hodeverk flere ganger til dagen.

Første gang var himmelsk for uten om to bronkitter og en del hodeverk.
 
Hadde veldig lite plager da jeg var gravid med trettenåringen, men jeg var også veldig ung da. Denne gangen har jeg hatt mye kvalme fra tidlig av. Tror kanskje min alder kan ha noe å si, og at jeg denne gang er gravid med tvillinger.
 
Med første spydde jeg fra uke 7 til 13-14, men var ellers i grei form. Jobba 300 timer overtid ila svangerskapet :p

Denne gangen har jeg vært litt kvalm, men ikke spydd mer enn et par ganger. Men jeeeeez jeg er sliten! Kunne glatt ha sovet 15 timer i døgnet! Jeg jobber fremdeles 100 %, men har tatt ut ferie mer eller mindre hele desember. Usikker på om jeg klarer å jobbe for fullt igjen etterpå også :/

Forøvrig jente i magen begge gangene :)

Jeg er også sykt sliten, til tider knekjørt. :(
 
Tre svangerskap, tre helt forskjellige! Men tre gutter :p
 
Så langt har svangerskapet vært ganske likt det første. Litt mer kvalm, men tror det også har mye med at jeg har en aktiv (snart) 3-åring som hindrer all form for hvile og ro :p
Bekkenplagene startet like tidlig, men jeg synes ikke smertene er så plagsomme enda.
 
Første svangerskapet lå jeg ved doen fra uke 6-13, fy så kvalm. Var også vanvittig trøtt og sliten, pluss bekkenløsning etterhvert.

Nå er jeg 12+0 i morgen. Jeg er dautrøtt og utslitt 24/7 og har de siste ukene hatt en del hodepine og lavt blodtrykk/blodtrykksfall. Litt kvalm hvis det går for lang tid mellom måltidene. Bortsett fra det kan ikke dette svangerskapet sammenlignes med det forrige. Mye bedre form denne gangen:)

Tror jo ikke selv at form og kjønn har noen sammenheng, men blir spennende å se. Jente sist gang, så får vi se nå snart da.. :rolleyes:
 
Back
Topp