Svangerskap etter keisersnitt

Charlis

We will date again, Mr.Moet!
Hei alle sammen!

Jeg er gravid med nummer 2, fødte en datter ved planlagt KS (keisersnitt) i oktober 2010.
Er det noen som er/har vært i samme situasjon som meg?
Hører og leser en del om at svangerskapet jeg går igjennom nå regnes som risikofyllt, grunnet arr i livmoren, blant annet.
Kjenner meg ikke spesielt nervøs for dette, men skal ta det opp med legen om det er ting jeg bør vite om og forholde meg til.
Men hadde vært fint med erfaringer fra andre, så del gjerne hvis du føler for :computer005
 
Har ikke det, men har hørt at en del gjerne får litt vondt i arret når magen vokser :) Kanskje noe å være obs på, slik at du ikke blir skremt hvis det skjer :)

Gratulerer med ny spireliten :)
 
Hæ, er det annerledes etter ks? Det visste jeg ikke... Hadde katastrofesnitt i 2009. Hvordan vil det påvirke dette svangerskapet, fødsel osv?
 
Tror ikke det er så annerledes. Ikke det jeg har oppfattet av venninner som har tatt KS :)
Noen har tatt KS først, deretter født og andre har tatt KS først og deretter nytt KS pga problemene som oppsto første gang :) Tror ikke du har noe å bekymret deg veldig for :) Da ville nok leger sagt noe til deg etter KS sist :)
 
Ikke noe å bekymre deg for.. Det noe mer risiko ved fødsel siden livmoren er svakere i arret. Men legen sa til meg at det var ikke noe å bekymre seg for og at jordmødrene fulgte med på dette under fødsel..

Jeg hadde ks i juli 2010, og i perioder under svangerskapet nå følte jeg samme nummenhetsfølelsen som rett etter ks..

Ellers var planen normal fødsel nå, men endte i akuttks pga stresset jente i magen..
 
Takk for svar!!Jeg snakket med legen min i dag og hun sa det ikke var noenting å bekymre seg for. MEN siden man har et arr i livmoren, så KAN det være noe større risiko for at morkaken setter seg i arret, arret revner, etc etc.. men dette skjer i såpass få tilfeller at det ikke er noe å bekymre seg over, men det må likevel nevnes. Man skal leve som alle andre gravide, men de som har hatt KS får gjerne en liten ekstra oppfølging, dersom det skulle være noe man mistenker skulle være utenom det normale :happy118
 
Back
Topp